امروز؛ مسئولیت اجتماعی، رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: علی حیدرنژاد – اقشار کم درآمد، کودکان کار، جانبازان ، معلولین و سالمندان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه در مقابل بیماری نوپدید و ویرانگر کرونا هستند.

در شرایط ِسخت اقتصادی این روزها که تأمین ضروری ترین اقلام و حتی نان شب برای افراد کم درآمد و کودکان کار غیر ممکن شده است، نمی توان انتظار داشت که این افراد بتوانند اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده) تهیه و یا پروتکل‌های بهداشتی را به‌درستی رعایت نمایند .

در حالیکه دولت همگان را به در خانه ماندن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توصیه می کنند، این افراد ناچاراً بدون توجه به پروتکل‌ها و ملزومات بهداشتی، تحت هر شرایطی به دنبال لقمه نان شب خود می‌گردند.

جانبازان ، معلولین و سالمندان علاوه بر مشکلات و ناتوانی مالی که عموماً با آن روبرو هستند، به لحاظ جسمانی نیز رعایت ملزومات و پروتکل‌های بهداشتی برای آنان بسیار دشوار و در بسیاری موارد غیر ممکن است.

اگر چه دولت سعی کرده با واریز یارانه معیشتی، بخشی ازمنابع مالی مورد نیاز این گروه‌ها را تأمین و اندکی از آلام آنان بکاهد؛ اما واضح است که این کمک مالیِ ناچیز، نه تنها برای تأمین اقلام بهداشتی کفاف نمی کند؛ بلکه برای تهیه ابتدایی ترین نیاز این گروه ها نیز کافی نیست.

لذا ضروری‌ست دولت، سازمان های مردم نهاد، شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی و دیگر آحاد‌، همگان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به تآمین منابع مالی اقشار آسیب‌ پذیر اقدامات فوری انجام دهند و علی‌الخصوص تهیه اقلام و ملزومات بهداشتی مورد نیاز این قشر را در دستور کار قرار دهند و تمهیدات بیشتری بکار گیرند.

مطالب پیشنهادی