تخلیه زباله‌های عفونی‌ بیمارستان امام خمینی در ساحل کارون!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تخلیه زباله‌های عفونی یکی از بیمارستان‌های اهواز در ساحل رودخانه کارون گفت: این تخلف از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

محمدجواد اشرفی جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طبق گزارش دریافتی از یکی از شهروندان، کارشناسان این اداره کل از ساحل شرقی رودخانه کارون در اهواز، جنب پل سوم بازدید کرده و تخلیه زباله‌های عفونی در این محل را تایید کردند.

وی افزود: حجم این زباله‌ها در حدود یک خودروی باری ۶ تنی، شامل انواع زباله‌های عفونی و گان‌های بیمارستانی است که طبق مستندات به دست آمده مربوط به بیمارستان امام اهواز است.

اشرفی تصریح کرد: علاوه بر تذکر به شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی، در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و از عاملان تخلیه پسماندهای عفونی به دادگاه شکایت می‌شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی سازمان پسماند شهرداری اهواز هم اکنون زباله‌ها جمع آوری شده، اضافه کرد: هنوز مشخص نیست پیمانکار شهرداری اهواز و یا دانشگاه علوم پزشکی اهواز این زباله‌ها را در ساحل رودخانه تخلیه کرده و باید این مساله مورد بررسی قرار گیرد.

اشرفی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نگرانی‌ شهروندان از انتقال ویروس، از مسئولان شهرداری اهواز و دانشگاه علوم پزشکی انتظار می رود نظارت بیشتری بر دفع پسماندها به ویژه زباله‌های بیمارستانی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، پسماندهای بهداشتی درمانی شامل همه پسماندهای تولید شده به وسیله مراکز و موسساتی از قبیل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و تحقیقاتی و سایر مراکز مشابه است. پسماندهای بیمارستانی به دلیل بالا بودن دستکم یکی از خواص خطرناک به مراقبت ویژه (مدیریت خاص) نیاز دارند. این پسماندها باید در محل تولید، بی‌خطرسازی شده و بعد همراه با زباله‌های شهری جمع آوری شوند.

بیمارستان امام اهواز در ساحل شرقی رودخانه در مرکز این شهر قرار دارد.

مطالب پیشنهادی