تعداد مبتلایان کروناویروس به تفکیک‌ شهرستان‌ها تا ظهر ۱۵ اسفند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استان خوزستان از زمان مشاهده اولین بیمار کرونایی تا ظهر پنجشنبه ۵۶ بیمار مثبت مبتلا داشته است که با توجه به اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت در صورت رعایت کردن مردم در روزهای آتی می بایست شاهد سیر نزولی این آمار باشیم.

به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری ویروس کرونا در خوزستان از ۵۶ بیمار مثبت کرونایی در این استان بیشترین سهم مربوط به کلانشهر اهواز با ۲۰ مورد بوده است که البته با توجه به جمعیت بالای اهواز این تعداد بیمار هم دور از ذهن نبوده است.

دکتر علی احسان پور روز پنجشنبه اظهار داشت: بعد از اهواز شهرستانهای شوشتر با هشت بیمار، مسجد سلیمان با ۶ بیمار و آبادان با پنج بیمار بیشترین بیماران ویروس کرونا را در استان به خود اختصاص داده اند.

به گفته وی شهرستانهای ماهشهر و اندیمشک هر کدام با چهار بیمار شهرستانهای امیدیه، هندیجان، دزفول و بهبهان هر کدام با ۲ بیمار و شادگان با یک بیمار نقاط آلوده استان به بیماری ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹  می باشند و خوشبختانه سایر نقاط استان هنوز به این بیماری آلوده نشده اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در خوزستان افزود: هر چند ۱۲ نفر از این بیماران تا کنون جان خود را از دست داده اند ولی خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است که این جای بسیار خوشحالی است.

دکتر احسان پور بهترین راه مقابله با این ویروس را خود قرنطینه کردن افراد دانست و گفت: اگر مردم طی روزهای آینده در منازل خود باقی بمانند فرزندانشان را در مجموعه وزارت بهداشت در کنترل این بیماری یاری خواهند داد در غیر این صورت باز هم باید شاهد افزایش این آمار باشیم.

وی در عین حال گفت: افرادی که دارای علائم این بیماری نظیر تنگی نفس، سرفه های خشک، تب و بدن درد هستند در اولین فرصت ممکن خود را به پزشک معرفی کرده تا در صورت  نیاز  تحت غربالگری و درمان قرار گیرند.

وی گفت در اهواز بیمارستان رازی و سه بیمارستان معین و در تمامی شهرهای استان بخشهایی از مراکز درمانی برای بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده تا در صورت مراجعه افراد مشکوک تحت کنترل و درمان قرار گیرند.

این فوق تخصص خون و سرطان اضافه کرد: بیماری کرونا تنها از جهت سرعت در انتشار قدری خطرناک است و در صورت مراجعه کردن به موقع این بیماری قابل کنترل و درمان است و مردم نسبت به این موضوع نگران نباشند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیش از سه درصد گزارش نشده است.

این ویروس که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به سه هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

مطالب پیشنهادی