احتمال قرمز شدن وضع حمله ملخ‌ها به خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه استان در وضعیت زرد هجوم ملخ‌ها قرار دارد، گفت: با توجه به روند افزایشی که در خصوص ریزش ملخ‌ها در مزارع استان وجود دارد، احتمالا وضعیت خوزستان در زمینه هجوم این آفت قرمز خواهد شد.

محمد قاسمی‌نژاد با اشاره به مشاهده ملخ در برخی از مزارع شهرستان‌های استان اظهار کرد: بر اساس آخرین پایش‌های انجام‌شده در حال حاضر شاهد ریزش این آفت در مزارع شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بهبهان، امیدیه، شوش، دزفول و هندیجان هستیم و این ریزش‌ها در ادامه به دیگر مزارع شهرستان‌های استان منتقل خواهد شد.

وی افزود: روند ریزش ملخ‌ها در مزارع استان خوزستان در مقایسه با هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است و این روند صعودی در طول هفته‌های آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت و شاهد ریزش سنگین ملخ در مزارع استان خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر استان در وضعیت زرد هجوم ملخ‌ها قرار دارد اما با توجه به روند افزایشی که در خصوص ریزش ملخ‌ها در مزارع استان وجود دارد، احتمالا وضعیت خوزستان در زمینه هجوم ملخ‌ها قرمز خواهد شد.

قاسمی‌نژاد عنوان کرد: هم‌اکنون روند مبارزه با این آفت در مزارع شهرستان‌های استان در حال انجام است و همچنین گروه‌های پایش نیز در مناطق در حال پایش و بررسی هجوم این آفت به دیگر مناطق هستند.

وی ادامه داد: شرایطی که در خصوص مبارزه و همچنین هجوم این آفت به مزارع خوزستان وجود دارد، کاملا مدیریت شده است. اکنون در حال مبارزه با این آفت هستیم و امیدواریم با توجه به اقداماتی که در حال انجام است بتوانیم استان را از وضعیت زرد هجوم ملخ‌ها خارج کنیم.

مطالب پیشنهادی