مجوز مالچ‌پاشی در خوزستان صادر شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مالچ‌پاشی نفتی در ۸۰۰ هکتار از زمین‌های دشت‌آزادگان در چند روز آینده آغاز می‌شود.

محمدجواد اشرفی که سه روز پیش در گفت وگو با ایرنا از توقف مالچ پاشی در “بیت کوصر” دشت آزادگان به دلیل زیستگاه پرندگان و نزدیک بودن به منطقه حفاظت شده میشداغ، خبر داده بود، روز سهشنبه اعلام کرد که پس از توافق با اداره کل منابع طبیعی خوزستان، مجوز مالچ‌پاشی نفتی در این منطقه صادر شده است.

وی افزود: پیش از این تصور می‌کردیم که منطقه “بیت کوصر” دارای پوشش گیاهی غنی است اما در بازدید مشترک با نمایندگان اداره کل منابع طبیعی خوزستان، متوجه شدیم که منطقه مورد نظر فاقد پوشش گیاهی است و مقرر شد که مالچ‌پاشی در مناطقی انجام شود که پوشش گیاهی ندارد.

اشرفی ادامه داد:حدود ۸۰۰ هکتار در سه زون برای مالچ‌پاشی در نظر گرفته شده که شامل تپه‌های ماسه‌ای است که هزاران سال است هیچگونه پوشش گیاهی ندارد.

وی اضافه کرد: محل مورد توافق مالچ‌پاشی در فاصله مطمئنی از منطقه حفاظت شده میشداغ (مشداخ) دشت آزادگان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به اینکه جایگزینی برای مالچ نفتی وجود ندارد، نباید حساسیت زیادی نسبت به مالچ پاشی داشته باشیم، زیرا جنگل‌های کهور که از ۵۰ سال پیش در خوزستان در زمین‌های ماسه‌ای کاشته شده اثرات مثبتی داشته‌اند.

مطالب پیشنهادی