کاندیداهای متخلف به ستاد جرایم انتخاباتی قوه قضائیه معرفی شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات گفت: تعدادی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در هفت حوزه انتخابیه به دلیل تبلیغات زودهنگام به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوه قضاییه معرفی شدند.

شهاب رزمی اظهار داشت: در حوزه های انتخابیه اندیمشک، اهواز، ایذه، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و رامهرمز به دلیل تخلف برخی نامزدها در زمینه تبلیغات پیش از موعد به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوه قضاییه معرفی شدند.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان درباره تبلیغات پیش از موعد نامزدها به ویژه نمایندگان فعلی مجلس، توضیح داد: اگر سخنرانی‌های نمایندگان فعلی مجلس در خوزستان منحصر به ارائه عملکردشان باشد، جزو مصادیق تبلیغات پیش از موعد نیست اما در صورتی که به تبلیغ برای انتخابات آتی ورود کرده و افکار عمومی را برای انتخابات جهت دهی کنند، مصداق تبلیغات زودهنگام است و تخلف انتخاباتی به شمار می‌آید.

رزمی افزود: کمیته بازرسی انتخابات استان طبق وظایف قانونی، گزارش‌های تخلفات نامزدها را به ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضاییه و هیات نظارت استان و هیات بازرسی کشور ارسال و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها تذکرهای لازم را به نامزدهایی که تبلیغات زودهنگام داشته باشند می‌دهند و رصد و پایش فضای مجازی انجام و گزارش‌های مردمی نیز در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

رزمی تصریح کرد: در حوزه‌هایی که احتمال تنش به دلیل تخلفات برخی نامزدها وجود داشته، پرونده به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوه قضاییه ارجاع شده است.

در روزهای اخیر ویدیوها و فایل های صوتی منتسب به برخی از نامزدها و نمایندگان مجلس در فضای مجازی منتشر شده که واکنش های بسیاری در میان فعالان سیاسی اجتماعی به دنبال داشته است.

مطالب پیشنهادی