شریعتی و مدینه فاضله؛ امید درمانی یا خودباوری روانی؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب، شریعتی استاندار خوزستان صبح امروز روی خط برنامه رادیویی “گفتگو” رفت تا در مورد خوزستان برای ایران بیش تر بگوید‌.

درحالی که شنوندگان در انتظار شنیدن آنچه بر مردم خوزستان درحال گذر است بودند، والی خوزستان با رضایت بخش خواندن وضعیت استان، از همت و تلاش هایی صحبت کرد که به گفته‌ی او رضایت بخش بوده است.

استاندار خوزستان در‌ بخشی از صحبت‌های خود، چنان با ذوق از افزایش ذخیره آب پشت سدهای‌ خوزستان خبر داد که گویا باران‌های بالادست کار او بوده؛ البته شریعتی اشاره ای به مشکلات سیل‌زدگان فروردین نکرد تا نشان دهد ظاهرا اطلاع ندارد هنوز هم هستند مناطق سیل‌زده‌ای که بازسازی نشده و فاقد راه و جاده و پل‌اند.

شریعتی به مردم ایران گفت؛ با تلاش‌های شبانه روزی و بی‌نظیرِ مسئولین، حتی به روستاهای دور افتاده گازرسانی شده است، فارغ از اینکه نام هیچ روستایی را ببرد. اما ما به او یادآور می‌شویم که روستاهای صعب‌العبور در شرق و شمال خوزستان نه تنها دسترسی به آب لوله کشی ندارند، بلکه به دلیل نبود راه مناسب یا رانش زمین، جانشان در خطر است.

بنا بر آمار‌ رسمی دولتی‌ ۱۳۰۰ مدرسه سنگی وجود دارد که دانش‌آموزانش‌ باید با آتش هیزم‌ خود را گرم کنند و یا پتوپیچ‌ به کلاس درس بروند.

این گفته‌های شریعتی استاندار خوزستان و مسائلی که در خصوص ایجاد اشتغال و رونق در حوزه‌ بندر و پتروشیمی و فولاد و نیشکر اعلام کرد، مردم استان را بیش از پیش نگران‌می‌کند که‌ نکند او به این باور رسیده که ناجی خوزستان بوده و مشکلات را رفع کرده و اکنون والی مدینه‌ی فاضله‌ای‌ست‌ که خود آن را بنا کرده است!

مطالب پیشنهادی