لاریجانی: حتی اگر خوزستان از وزارت نفت شکایت هم‌ کند، مشخص نیست به نتیجه برسد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت باید توجه خاصی به خوزستان داشته باشد و این خواسته صحیحی است. البته طبق وضعیت فعلی فروش نفت، آنچه که وزارت نفت به خوزستان اختصاص می دهد عجیب نیست و حتی اگر شکایت شود مشخص نیست نتیجه ای حاصل شود یا خیر.

به گزارش عصرجنوب به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان که امروز (۱۵ بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه وقوع سیل می تواند منافعی هم برای کشور از جمله در حوزه کشاورزی داشته باشد، با اشاره به وقوع سیل اخیر خوزستان اظهار کرد: در زمینه باید کاستی ها و اقدامات خوب مدون شود. معمولا در زمان وقوع حوادث در میدان می رویم و کار می کنیم اما بعد به سمت مدون کردن کار نمی رویم که این اشکال است.

وی افزود: با توجه به اینکه وارد دوره ترسالی شده ایم احتمال وقوع چنین حوادثی وجود دارد که باید بدانیم چه توفیقات و چه نقص هایی داریم.

لاریجانی با بیان اینکه در احداث کانال هایی جهت هدایت سیلاب و لایروبی انهار نقص‌هایی داریم، گفت: بررسی های لازم در این زمینه انجام و عنوان شد که با سرمایه گذاری خارجی این اقدامات قابل انجام است. بنابراین در صورت استقبال سرمایه گذار باید هر چه زودتر کمبودهای موجود جهت لایروبی رفع و کار انجام شود. در این بخش ها باید از ظرفیت سپاه استفاده شود.

وی با اشاره به وضعیت فاضلاب اهواز عنوان کرد: مساله فاضلاب اهواز بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد و رهبر معظم نیز بر این مساله تاکید داشتند. امیدواریم در بودجه سال آینده این مساله را پایدار کنیم تا مشکل فاضلاب اهواز ظرف چند سال آینده حل شود. همچنین وضعیت فاضلاب این شهر را از محضر رهبری پیگیری می کنم تا از ظرفیت صندوق توسعه استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تغییر اختیارات استاندار، گفت: در این زمینه نباید وارد مناقشه حقوقی شویم زیرا اگر مناقشه حقوقی به تفسیر شورای نگهبان برسد ممکن است نتنیجه به شکل دیگری باشد. دولت باید این اختیارات را به استاندار بدهد یا برحسب شرایط خاص، اختیارات استاندار متناسب با آن شرایط تغییر یابد.

لاریجانی عنوان کرد: پیشنهادات در خصوص اختیارات استاندار باید به صورت مدون به ما داده شود. البته باید این اختیارات به گونه ای باشد که اخلالی به ساختار ملی وارد نکند زیرا هدف، انجام سریعتر و درست تر اقدامات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به جایگاه مهم خوزستان باید با نگاه راهبردی به این استان توجه و نیازها مرتفع شود. اگر اختیارات خاصی نیز برای خوزستان قائل شویم، اشکالی ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه حرکت ها باید با دید مثبت انجام شود، خاطرنشان کرد: امروز به اندازه کافی دیگران با تبلیغات خود برای ما یاس ایجاد می کنند اما باید با حرکت های داخلی روحیه ای ایجاد شود تا حرکت های پویای داخلی رخ دهد. در سطح ملی همه به توسعه خوزستان توجه می کنند اما گاهی باید توجه شود که ضیق منابع وجود دارد و نمی توانیم برخی از کارها را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاستی‌های کلان بودجه، بیان کرد: اگر بتوانیم منابعی خلق کنیم یا مسئولان خوزستانی اختیاراتی بخواهند تا ظرفیت منابع درآمدی کشور را افزایش دهند حتما از این انگیزه ها استفاده می شود.

وی تصریح کرد: پس از سیل، حرکت پویایی در ساختمان سازی، تعمیرات، کشاورزی و بخش های مختلف ایجاد شد که این موارد امیدوار کننده هستند و ما از تلاش های مجاهدانه استاندار و مسئولان خوزستان در زمان سیل نیز تشکر می کنیم.

لاریجانی با اشاره به پیش رو داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم انتخابات خوب با حضور حداکثری و یکپارچه مردم را شاهد باشیم. همچنین حضور مردم در مراسم ۲۲ بهمن ماه پشتوانه خوبی است.

مطالب پیشنهادی