از خوردن نوزاد زنده‌ موش تا مغز میمون‌ و خفاش و مار جان‌دار در چین!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: در برخی ادیان خوردن بخشی از بدن حیوانی که هنوز زنده است ممنوع است. در مقابل خوردن حیوان‌های زنده در جنوب شرق آسیا در حال گسترش است. مغز میمون، ماهی‌ها، نوزاد موش، الاغ و مار و انواع و اقسام موجوداتی که ممکن است حتی به ذهنتان خطور نکند که قابل خوردن هستند. همین ابتدای کار بگوییم که اگر حساس هستید و ممکن است حالتان بعد از خواندن این مطلب حسابی بد شود، ادامه‌ی مطلب را نخوانید و تصاویر غذاها را نگاه نکنید، اما اگر تحملش را دارید، ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید چون هوش از سرتان می‌پراند!

 

صدف خوراکی

صدف‌ها یکی از رایج‌ترین حیواناتی هستند که حتی در غرب نیز به‌صورت زنده و خام خورده می‌شوند. درواقع سالم‌ترین شکل خوردن این صدف‌ها به‌صورت خام در پوسته است.

خوردن 8 حیوان زنده در چین

 

میگوهای ناهشیار

زویی ژیا یکی از محبوب‌ترین غذاهای چینی است که به معنای میگوی ناهشیار است. می‌توان این غذا را در برخی از رستوران‌های چینی در آمریکا نیز یافت. میگوهای آب تازه را در نوشیدنی خاصی می‌خوابانند. در ابتدا میگوها سعی می‌کنند به اطراف فرار کنند و مشتری نیز سعی می‌کند آن‌ها را شکار کند. وقتی میگوها خسته شدند، می‌توان به‌راحتی آن‌ها را خورد. آن‌ها تنها در حالتی می‌میرند که کاملاً توسط انسان‌ها جویده می‌شوند.

دستور پخت‌های دست کاری شده در قسمت‌های مختلف چین مورداستفاده قرار می‌گیرد. این غذا کمی گران است، زیرا آماده کردن و ارائه میگوی زنده باید به‌سرعت و توسط یک آشپز ماهر انجام شود. ارائه این غذا در چین ممنوع شده اما در برخی رستوران‌ها می‌توان همچنان آن را یافت.

خوردن 8 حیوان زنده در چین

 

ماهی زنده و مرده

یکی دیگر از غذاهای محبوب چین یینگ یانگ یو یعنی ماهی زنده و مرده نام دارد. زیرا بدن ماهی را در روغن داغ فرومی‌برند، درحالی‌که سر ماهی سرخ نشده و همچنان در حال حرکت است! این ماهی را باید به‌سرعت آماده کرد و باید دقت کنید که به ارگان‌های داخلی ماهی آسیبی نرسد. در این حالت ماهی تا ۳۰ دقیقه زنده می‌ماند. این ماهی را همراه با یک سس شیرین و ترش میل می‌کنند. یکی از علل محبوبیت این غذا تازه بودن ماهی آن است.

خوردن 8 حیوان زنده در چین

 

مار

مار زنده یکی از تخصص‌های آشپزان چینی است. این غذا نیز باید به‌قدری سریع آماده شود تا مشتری بتواند مار را تا وقتی‌که زنده است و حرکت می‌کند بخورد. سرآشپز با سرعت هرچه‌ تمام‌تر سر مار را می‌برد، پوست و روده‌ی آن را جدا می‌کند تا انگلی داخل آن باقی نماند، سپس گوشت آن را بریده و مار زنده را در بشقاب مشتری می‌گذارد.

طبق گزارش‌ها برخی از روستایی‌ها بدون کمک گرفتن از آشپز، مار را به‌صورت خام می‌خورند.

خوردن 8 حیوان زنده در چین

 

الاغ زنده تازه

خوردن الاغ زنده تازه در چین خیلی مرسوم نیست. دست و پای الاغ را می‌بندند و بدنش را روی زمین می‌خوابانند، سپس سرآشپز گوشت آن را در حالی که کاملا هوشیار و زنده است می‌برد. بلافاصله در بشقاب مشتری می‌گذارد. طبق گزارش‌ها اگر دولت خوردن الاغ را ممنوع کند، می‌توان این گوشت را از برخی دوره‌گردها در هنان و هوبی خریداری کرد.

خوردن 8 حیوان زنده در چین

 

مغز میمون زنده به‌صورت خام

مغز میمون زنده غذای افراد بسیار ثروتمند است و تنها در هنگ کنگ و گوانگ دونگ ارائه می‌شود. آشپز میمون را روی میز می‌گذارد و سوراخی روی سرش ایجاد می‌کند، سپس در حالی که میمون فریاد می‌کشد مغز او را در بشقاب مشتری قرار می‌دهد. این غذا بسیار گران است.

گاهی اوقات مشتری‌ها برای نشان دادن ثروت و شجاعت خود این غذا را سفارش می‌دهند، اما عده زیادی از آن‌ها حتی نمی‌توانند قسمت کوچکی از آن را بخورند. ارائه این غذا در چین ممنوع شده اما همچنان می‌توان در گوانگ دونگ آن را یافت.

خوردن 8 حیوان زنده در چین

 

نوزاد موش

موش‌های تازه متولد شده را با چاپ استیک همراه با یک سس تند می‌خورند. این غذا “نوزادان سه جیغه” نامیده می‌شود، زیرا بچه موش‌ها سه بار جیغ می‌زنند: اولین بار وقتی است که با چاپ استیک آن‌ها را از درون بشقاب برمی‌دارند، دومین بار وقتی است که آن‌ها را داخل یک سس فرومی‌کنند و سومین بار وقتی است که مشتری آن‌ها را دردهانش می‌گذارد. این غذا هم در چین ممنوع شده است، اما در برخی مکان‌ها می‌توان آن را یافت.

Baby-Mice.jpg

 

جنین زنده بچه اردک

این غذا یکی از غذاهای مشهور نانجینگ است. این غذا وقتی خورده می‌شود که تخم‌مرغ در مرحله هتچ است اما به‌ درستی و کاملاً شکل نگرفته است. گاهی اوقات در برخی از قسمت‌های چین تخم‌مرغ را قبل از خوردن آب پز می‌کنند که ریشه این طرز پخت به کشور فیلیپین بازمی‌گردد.

تفاوت اصلی این دستور پخت با دستور پخت اصلی این است که در چین بجای آب پز کردن آن را خام مصرف می‌کنند.

خوردن 8 حیوان زنده در چین

سوسک

با رشد سریع جمعیت جهان ممکن است مجبور شویم به خوردن حشرات روی بیاوریم تا نیازهای غذایی خود را برطرف کنیم. همان طور که در حال حاضر انواع خاصی از حشرات در برخی کشور‌ها یک میان وعده معمولی به حساب می‌آیند.

اما در حالی که حشرات پخته شده ممکن است برای برخی افراد منبع خوب پروتئین به حساب بیایند، برای برخی دیگر خوردن سوسک‌های زنده منبع خوبی از مار پیتون به حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۲ بیش از ۳۰ نفر در مسابقه خوردن سوسک در فلوریدا شرکت کردند و به برنده مسابقه یک مار پیتون جایزه داده شد.

متاسفانه این رقابت خوب پیش نرفت، زیرا یک شرکت کننده ۳۲ ساله که ده‌ها سوسک خورده بود جان خود را از دست داد.

 

حیواناتی که زنده زنده خورده می شوند ! + تصاویر

خفاش

روباه پرنده ماریانا گونه‌ای از خفاش میوه خوار است که در جزایر ماریانا یافت می‌شود. اگرچه زمانی تعداد آن به ۶۰۰۰۰ عدد می‌رسید، اما جمعیت آن‌ها بعد از چندین دهه شکار توسط انسان‌ها به چند صد عدد کاهش یافته است. هزاران خفاشی که در این جزیره زندگی می کردند منبع غذای مناسبی برای انسان‌ها و حیوانات به شمار می‌رفتند.

معمولا آن‌ها را در موقعیت‌های خاص سرو می‌کردند. در یکی از این غذاها، خفاش شسته و سپس در یک ظرف آبجوش انداخته می‌شد. سپس در یک کاسه شیر نارگیل انداخته و همه قسمت هایش به جز استخوان و دندان‌ها خورده می‌شد.

اما برخلاف بیشتر غذاهای این مطلب، این غذا ممکن است واقعا کشنده باشد. بعد از جنگ جهانی دوم دانشمندان متوجه شدند که شمار زیادی از ساکنان گوآم به علت بیماری مرموزی جان خود را از دست می‌دهند. اکنون می‌دانیم که بین یک چهارم تا یک سوم از کسانی که مردند به دلیل بیماری ناشی از مصرف خفاش بوده است.

خفاش‌ها عمدتا از دانه‌های سیکاد تغذیه می‌کنند که حاوی مقدار زیادی از سموم خطرناک هستند و اگر در بلندمدت مصرف شوند موجب بیماری ALS در انسان می‌شوند.

حیواناتی که زنده زنده خورده می شوند ! + تصاویر

مار ماهی
«ریموند بلنک» سرآشپز فرانسوی است که برخی از بهترین رستوران‌های بریتانیا را اداره می‌کند. همان طور که از سرآشپزی با این اعتبار انتظار دارید، بلنک به سراسر جهان سفر کرده و همه نوع غذاهای عجیب و کمیاب را امتحان کرده است. از میان همه آن ها، او می‌گوید عجیب‌ترین غذایی که تا به حال خورده یک کاسه مارماهی زنده بوده است.

کاسه در وسط میز قرار داده شده و مارماهی‌ها از آن بیرون می‌پریده اند. باید آن‌ها را کامل قورت دهید طوری که لولیدن آن‌ها را هنگام پایین رفتن از گلو حس می‌کنید.

حیواناتی که زنده زنده خورده می شوند ! + تصاویر

کبرا

همان طور که برای خوردن خرچنگ می‌توانید خرچنگ موردنظرتان را خودتان انتخاب کنید. در ویتنام هم می‌توانید تجربه مشابهی داشته باشید و از قفس مارهای خشمگین، مار کبرای مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

وقتی مارتان را انتخاب کردید سرآشپز آن را می‌گیرد و روی زمین می‌اندازد. آن‌ها معمولا با تکان دادن قفس یا سیخونک زدن به مار آن را عصبانی هم می‌کنند. احتمالا این کار را به این خاطر انجام می‌دهند که قلب مار سریعتر بزند و بتوانید تجربه واضح تری از خوردن مار زنده داشته باشید.سپس مار از وسط نصف شده و بالای یک لیوان نیمه پر نگه داشته می‌شود تا همه خونش داخل لیوان بریزد. سپس قلب مار که هنوز می‌زند درآورده و داخل همان نوشیدنی انداخته می‌شود.

زهرابه یا صفرای مار را نیز داخل لیوان دیگری می‌ریزند. ابتدا لیوان اول در حالی که قلب هنوز می‌زند را می‌خورند و به دنبالش لیوان دوم و سپس غذایی که از گوشت مار به شکل خوراک یا سوپ تهیه شده را می‌خورند.

سایر موارد

رسانه‌های چین هرساله گزارش‌هایی از روستاییان چینی مبنی برخوردن گوشت زنده و خام پخش می‌کنند. دو مورد از مشهورترین این موارد “ون ژید” و “جیانگ موشنگ” است. ون ژید یکی از روستائیان روستای وانگ ژوانگ است. این مرد ۴۱ ساله در سال ۲۰۰۹ مارهای زنده را با آبجو می‌خورد. در سال ۲۰۰۷ جیانگ موشنگ از روستای شانگ راو اذعان داشت که او برای درمان مشکلات روده خود قورباغه زنده و موش‌های تازه متولدشده می‌خورده است.

یک مرد ۶۶ ساله اقرار کرد که در یک وعده ۲۰ موش خورده است. باورش سخت است، نه؟

مطالب پیشنهادی