هشدار پلیس راه در خصوص بارش باران و برف / رانندگان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: با توجه به شرایط بارانی و برفی محورهای مواصلاتی استان شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

سرهنگ “رضا دولتساهی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به شروع بارندگی در سطح استان و بارش برف در محورهای منتهی به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری رانندگان از سفرهای غیر ضروری تا ۲ روز آینده پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه شدت بارندگی در محورهای شمالی و شمال شرقی استان زیاد است، تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن این شهرها ضرورت دارد رانندگان وسایل نقلیه قوانین و مقررات را بیش از پیش رعایت کرده و قبل از سفر به توصیه های ایمنی توجه کامل داشته و از وضعیت محورها مطلع شوند.

سرهنگ دولتشاهی با اشاره به لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای “اهواز _ اندیمشک” به سمت لرستان و “ایذه _ دهدز” به سمت چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ها در مواقع یخ زدگی و بارندگی، رانندگان از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره آمیز خودداری کنند.

وی تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی، استفاده از زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی، داشتن سوخت کافی، اطمینان از سالم بودن برف پاک‌کن‌ها، سالم بودن سیستم روشنایی خودرو و همراه داشتن وسایل گرمایشی و سایر تجهیزات زمستانی از ملزومات سفر است که رانندگان باید همواره این نکات را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان خوزستان با تاکید بر اینکه رانندگان قبل از سفر از طریق صداوسیما و راهداری از وضعیت جاده ها مطلع شوند، خاطرنشان کرد: در شرایط برفی و مواقعی همچون ریزش کوه و .. که عبور ایمن برای خودروها فراهم نباشد، پلیس راه انسداد مسیر را اعلام می کند، لذا شهروندان توصیه های پلیس راه را جدی گرفته و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشند.

مطالب پیشنهادی