“فارابی” توسط فن‌آوری‌ها علاج می‌شود‌/ تشکیل قرارگاه‌ امیدبخشی‌ به فرماندهی محمدجواد بدری

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: پتروشیمی فارابی با نام قدیم ایران نیپون‌ که با سرمایه‌گذاری مستقیم چشم‌بادامی‌های شرق آسیا در جنوب غرب ایران احداث شد، روزگاری از جمله شرکت‌های‌ نامدار صنعت پتروشیمی ایران به‌حساب‌ می‌آمد‌.

این شرکت که ۱۵ شهید را در جریان‌ جنگ تحمیلی تقدیم کشور کرده بود و در بمباران‌ تیرماه ۶۷ توسط رژیم بعث عراق تعداد ۱۳ نیروی خود را در مجتمع، فدای صنعت کشور کرد؛ طی سالیان اخیر به مانند بیمار به کما رفته، آینده خود را در ابهام می‌دید‌.

بدهی‌های سنگین، عدم نوسازی تجهیزات، مشکلات زیست محیطی، عدم تامین خوراک، کارمندان نفتی‌ و فضای معترض کارگری‌ ازجمله مواردی بود که هر از گاهی این مجموعه را به التهاب می‌کشاند و سوژه ای برای رسانه‌های آنور آبی می‌شد.

به گزارش عصرجنوب، بیش از ۵۰ درصد سهام پتروشیمی فارابی متعلق به پتروشیمی فن‌آوران و هلدینگ تاپیکو است، هلدینگی که خود سهامدار عمده‌ی پتروشیمی فن‌آوران است و استفاده از ظرفیت‌های بومی در منطقه بندرماهشهر را در دستور کار خود قرار داده است.

پس از آنکه تغییر و تحولات در شرکت‌های پتروشیمی این هلدینگ در این منطقه با سیاست جدید مدیران ارشد پیش‌ رفت، پتروشیمی فن‌آوران جزو اولین شرکت‌هایی بود که مدیر بومی و فنی به خود دید.

مدیری آشنا با صنعت پتروشیمی و آب‌دیده در روزهای سختِ تحریم‌ و جنگ‌های اقتصادی‌؛ اگر نگاهی به کارنامه این مدیر در پتروشیمی فن‌آوران انداخته شود، به راحتی سربلندی در آزمون‌های سخت شرایط حساس را می‌توان متوجه شد.

از همین رو؛ اینبار‌ مدیران ارشد هلدینگ‌تاپیکو برای نجات یکی از کهن‌ترین پتروشیمی‌های کشور به تصمیم رسیده اند‌ از ظرفیت بومی‌ با چاشنی تخصص‌ استفاده کنند تا ایران نیپون‌ سابق و فارابی دیروز، امید به آینده را بازیابد‌.

پتروشیمی فارابی از ماه گذشته با انتصاب مدیر بومی بناست با هماهنگی مدیر‌ ارشد پتروشیمی فن‌آوران امور را پیش ببرد. نیروهای بسیاری با دستور مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران به این شرکت قدیمی و زمین‌خورد اعزام شده‌اند تا گره‌گشای مشکلات چندین ساله باشند و فضای نومیدی و خاکستری این شرکت ورشکسته را با تدبیر مدیران آزمون پس داده‌، بازیابند.

یکی از ماموریت های تشریح شده برای این شرکت قدیمی، آغاز تولید با ظرفیت حداکثری و بازسازی مخازنی‌ست که سالیان سال زیر آفتاب و باران بدون استفاده به حال خود رها شده اند، ظرفیتی که اکنون توسط صنعت‌مردان پتروشیمی فن‌آوران با رهبری محمدجواد بدری‌ در اختیار ظرفیت صنعت‌ پتروشیمی کشور قرار‌ خواهند گرفت.

خبرنگار حوزه صنعت عصرجنوب – بندرماهشهر – دیماه ۱۳۹۸

مطالب پیشنهادی