دستگیری ۲ مدیر کانال تلگرامی “شباب العرب” در اهواز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری یک مدیر گروه تلگرامی به همراه شخص دیگر به عنوان همکار او خبر داده است.

به‌گزارش خبرگزاری عصرجنوب؛ حیدر عباس زاده به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس گفته است: این کانال تلگرامی با محتوی جدایی‌طلبانه برای پنجم دی ماه به بهانه چهلمین روز کشته‌شدگان حوادث آبان ماه، قصد ساماندهی تجمعات بدون مجوز را داشته‌است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص جزئیات این دستگیری تصریح کرده است: ۲ دستگاه گوشی تلفن‌همراه که متعلق به گردانندگان گروه “شباب العرب” بوده طی این عملیات  کشف و ضبط گردیده‌.

او همچنین اضافه کرده این گروه از حدود ۴ ماه پیش فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز‌ کرده بودند و علاوه بر فراخوان جهت تجمع در نقاط مختلف کلانشهر اهواز، اقدام به گرفتن فیلم و عکس از تجمعات و ارسال به فضای مجازی می‌کرده‌اند و طی فراخوان‌هایی با هدف تحریم انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی که بناست در اسفندماه سال جاری برگزار شود، انتشار پرچمهای جعلی، اقدام به تشویش اذهان عمومی و تحریک جوانان علیه جمهوری اسلامی و توهین به مسئولین نظام را در دستور کار خود قرار داده بودند.

پیش از این خبرگزاری فارس به نقل از فرمانده انتظامی خوزستان خبر از متلاشی شدن یک گروه تروریستی داده بود که یک منبع آگاه نیروی انتظامی با رد خبر خبرگزاری فارس به عصرجنوب گفت: دستگیر شدگان گردانندگان صفحه‌ی “شباب العرب” در فضای مجازی بوده‌اند و نه آنچه پیشتر گروهک تروریستی اعلام شده‌ بود.

مطالب پیشنهادی