استثنائی برای هلدینگ خلیج فارس وجود ندارد/ بازنشستگان باید ترک پست کنند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: این روزها حضور ۶۵ مدیر و مشاور بازنشسته در هلدینگ خلیج فارس سروصدای زیادی به پا کرده؛ بازنشستگانی که درپی تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان از مسئولیت‌های خود کنار گذاشته شدند و پس از مدت کوتاهی سر از هلدینگ خلیج فارس درآوردند تا لقب “پاتوق بازنشستگان” به این هلدینگ انرژی داده شود.

در روزهای گذشته خبر آمد‌ با دستور سازمان بازرسی کل کشور به وزارت نفت، جعفر ربیعی به همراه ۶۴ سربار‌ِ بازنشسته باید ترک پست‌کنند و پس از ماه‌ها، این هلدینگ ثروتمند را که بخشی از سهام آن متعلق به عموم مردم (سهام عدالت) است را به جوانترها واگذار کنند‌.

هرچند که روابط عمومی این هلدینگ طی جوابیه‌ای اعلام کرد چنین نامه ای از سوی سازمان بازرسی به وزارت نفت ارسال نشده! (که البته مشخص نیست چگونه روابط عمومی این هلدینگ از سوی وزارت نفت و سازمان بازرسی اطلاعیه صادر می‌کند)، اما صبح امروز یک نماینده مجلس با تاکید دوباره بر غیرقانونی بودن حضور بازنشستگان در این هلدینگ، اعلام کرده هیچ استثنائی برای هیچ هلدینگ‌نفتی در بکارگیری بازنشستگان وجود ندارد.

لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، گفته است: آخرین اصلاح این قانون (منع بکارگیری بازنشستکان) این بود که گفته شد بازنشستگانی که به‌کارگیری شدند باید اخراج شوند و در خیلی جاها نیز اجرا هم شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که امروز معضل اصلی ما مسئله بیکاری است، بیان داشت: باید روی اجرای این قانون جدی باشیم. ما باید هم قانون را در مجلس اصلاح کنیم‌ و هم در بُعد نظارتی ورود کنیم. هلدینگ های نفتی نیز از این قانون مستثنی نیستند و باید به آن تمکین کنند.

پیش از این نیز چند نماینده مجلس خواستار تمکین هلدینگ‌خلیج فارس از قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده بودند و از کلید زدم طرح استیضاح زنگنه وزیر نفت در صورت عدم تمکین از قانون از سوی هلدینگ خلیج فارس خبر داده بودند‌.

مطالب پیشنهادی