همایش یک روزه استرس شغلی و مهارت کنترل خشم در شرکت فولاد اکسین خوزستان با همکاری مرکز بهداشت شرق اهواز برگزار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: در راستای ارتقا فرهنگ و آموزش روان کارکنان شرکت و انجام مسئولیت های اجتماعی، امروز با همکاری مرکز بهداشت شرق اهواز و اساتید حوزه بهداشت حرفه ای همایش یک روزه استرس شغلی و مهارت کنترل خشم با حضور دکتر یار علی زاده نائب رئیس هیات مدیره شرکت، دکتر مشکورنیا رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز و دکتر پاک سرشت استاد و چهره ماندگار روانشناسی توسط واحد HSE در تالار اجتماعات فولاد اکسین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، در این همایش جمع زیادی از کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه ای سایر شرکت ها و سازمان های کلان شهر اهواز و همچنین مدیران و کارکنان فولاد اکسین حضور داشتند.

دکتر یار علی زاده نائب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و حاضرین این همایش اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان با ظرفیت نیروی انسانی بالغ بر ۱۲۰۰ نفر و با توجه به تولیدات خاص خود در پروژه های عظیم زیر ساختی کشور نظیر پروژه های صنعت نفت، گاز و مخازن، کشتی سازی و ساختمانی نقش به سزایی را ایفا می کند و از اهمیت بالایی در میان صنایع فولادی کشور برخوردار است. رسالت اصلی این شرکت تولیدی در شرایطی که دنیا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قد علم کرده، تولید محصولات با کیفیت و استراتژیک در رفع نیازهای صنایع داخلی می باشد.

ایشان نیروی انسانی را بالاترین سرمایه اکسین تلقی کرد و گفت؛ توجه به نیروی انسانی در این مجموعه صنعتی برای همه مدیران این شرکت از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نگهداری و سرزندگی این نیروها موجب بالندگی فعالیت‌های هر مدیریت و مجموعه ای شود. بنابراین وظیفه همه ماست که نشاط را در بین همکارانمان حفظ کنیم.

دکتر یار علی زاده تشریح کرد؛ برای رسیدن به محیطی با نشاط در هر سازمان، مدیران می بایست با اتخاذ راهکارهای صحیح و مشخصی مانند برگزاری همایش های مرتبط، اختلال روانی مانند استرس که موجب حذف نشاط در سازمان می شود را از کارکنان خود دور کنند، بنابراین ما از شناسایی عواملی که باعث استرس شغلی و راهکارهایی که در این همایش ارائه می شود باید استقبال و استفاده نماییم.

نائب ریس هیات مدیره شرکت ادامه داد: شرکت فولاد اکسین خوزستان به دنبال برقراری و تعاملی پایدار با مراکز مربوطه در این خصوص است و ما اعتقاد داریم دانشی کارشناسان و اساتید حاضر در این همایش دارند، می تواند به این مجموعه ی فولاد اکسین کمک کنند تا یک محیط شاد و با نشاط داشته باشیم که قطعا ثمره آن رونق تولید کارخانه می باشد.

کریم ثابتی مدیر ایمنی و بهداشت و محیط زیست شرکت نیز در این همایش، گزارشی از عملکرد واحد HSE را در بخش هایی مانند بروز حوادث، محیط زیست، مانورها، شناسایی ریسک ها، بهداشت حرفه ای، بهداشت روان و غیره ارائه کرد.

در ادامه این همایش احمد مشکورنیا سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز ضمن تشکر از مجموعه فولاد اکسین در برگزاری همایش استرس شغلی و کنترل خشم بیان کرد: استقبال مدیران فولاد اکسین در برپایی این همایش نشان دهنده این است که بحث سلامت و به خصوص سلامت روان برای این مجموعه ی تولیدی حائز اهمیت و مورد توجه ویژه مدیریت این شرکت قرار دارد.

وی ضمن تقدیر از سخنان نائب رئیس هیات مدیره اکسین در رابطه با گزارش ارائه شده توسط مدیریت HSE گفت: همانگونه که در گزارش ارائه شده آمده این شرکت در اکثر موارد شاخص های خوبی دارد.

دکتر مشکورنیا بیان کردند: در خصوص بهداشت روان کارکنان می بایست به صورت پیشگیرانه عمل نماییم، چرا که علاوه بر ایجاد محیط سالم در میان کارکنان در بحث هزینه ها نیز کاهش چشمگیری به وجود خواهد آمد. فولاد اکسین نیز در این راستا هزینه هایی را برای پیشگیری و سلامت روان کارکنان با انعقاد قرارداد با مراکز مشاوره در سطح شهر علاوه بر افزایش سلامت کارکنان خود، به سازمان های بیمه گذار هم کمک شایانی کرده است.

در ادامه این مراسم دکتر پاک سرشت از اساتید و چهره های ماندگار علم روانشانسی روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه دانشگاه شهید چمران اهواز به شرح مباحث مربوط به استرس و کنترل خشم ( موضوع همایش) پرداخت و موارد علمی مربوطه را ارائه داد.

مطالب پیشنهادی