استاندار خوزستان: لایروبی رودخانه‌های استان هیچ تأثیری در کنترل سیلاب ندارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:استاندار خوزستان با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌های خوزستان هیچ تأثیری در کنترل سیلاب ندارد، گفت: اقدامات لازم برای بازسازی و نوسازی بخش‌های عمرانی و زیربنایی در دست انجام است تا با شروع بارش‌های جدید مشکلی متوجه مردم استان نباشد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر عدم لایروبی رودخانه‌های خوزستان بیان کرد: لایروبی رودخانه‌های خوزستان هیچ تاثیری در کنترل سیلاب ندارد و این حاصل انجام مطالعات اساتید و دانشجویان در این باره است.

وی ادامه داد: فقط لایروبی در مسیل‌ها برای کنترل سیلاب  موثر است؛ یعنی محلی که رودخانه به تالاب و دریا وارد می‌شود باید لایروبی شود که این اقدام در حال انجام است.

شریعتی خاطرنشان کرد: با شروع فصول سرد سال و آغاز بارندگی‌ها در استان خوزستان، باید به‌ سرعت سیل بند‌ها را درست کنیم که تامین اعتبار برای این بخش مقداری مشکل دارد اما اقدامات مربوط به این بخش در حال انجام و پیگیری است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه لایروبی بیشتر روی زیباسازی تاثیر دارد، توضیح داد: اقدامات لازم برای بازسازی و نوسازی بخش‌های عمرانی و زیربنایی در دست انجام است تا با شروع بارش‌های جدید مشکلی متوجه مردم استان نباشد.

مطالب پیشنهادی