کاشت کنوکارپوس در اهواز منع شده است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: کاشت گیاه غیر بومی کنوکارپوس در شهر اهواز منع شده و تنها در اماکنی اندک و محدود برای پوشاندن دیوار کاشته می‌شود.

کاظم بنی تمیم معاون بهره برداری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز  اظهار کرد: از سه سال گذشته کاشت درخت کنوکارپوس را به طور کامل در شهر اهواز منع کردیم و به غیر از بعضی مکان های اندک که برای پوشاندن دیوار از آن استفاده شده است، دیگر اثری از کاشت جدید این گونه در شهر اهواز نیست.

وی با بیان اینکه در شهر اهواز از گونه های جدید بومی استفاده شده است، افزود: از جمله این گونه ها می‌توان به گل کاغذی که گونه بومی مختص استان است با سه رنگ آن که قرمز، صورتی و سفید هستند اشاره کرد.

بنی تمیم عنوان کرد: گونه برهان گلی یک طیف زرد رنگ و زیبا به فضای سبز داد و در کنار آن گل خرزهره معمولی و ابلق را داریم که با دو رنگ سفید و قرمز در ورودی شهرها کاشته می شود.

معاون بهره برداری و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: از جمله گونه های گیاهی جدید که حدود یک الی دو سال است کاشته می شود درختچه ی لگنوم است که در تابستان ها سبز زیتونی و در زمستان ها به قهوه ای رنگ و نارنجی تغییر رنگ می دهد.

وی تصریح کرد: درختچه شیشه شور یکی از درختچه های قدیمی شهر اهواز است که در فروردین ماه گل هایی به رنگ قرمز می دهد.

بنی تمیم افزود: باید دانست درختچه‌های بومی در مقایسه با کنوکارپوس رشد کندتری دارند، بنابراین برای مشاهده ثمره گل‌های آن‌ها، باید حداقل دو تا سه سال صبر کنیم و در آینده ای نزدیک شاهد شهری با تنوع کامل گیاهی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی نخستین بارش پاییزی در سال‌های اخیر تعدادی از مردم خوزستان  دچار عارضه‌های تنفسی می‌شوند که در روزهای گذشته نیز حدود ۵۰۰‌ نفر مبتلا شده اند.

کارشناسان و مسوولان استانی عامل اصلی این عارضه را گیاه غیربومی کنوکارپوس معرفی کرده‌اند.

مطالب پیشنهادی