تصمیم شتاب زده فرماندار بندرماهشهر در عزل شهردار بندرامام / استاندار خوزستان هر چه سریع تر وضعیت شهرداری بندرامام خمینی (ره) را مشخص کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بیش از یک‌ماه است که پایان مناقشه اعضای شورای شهر بندرامام و جنجال جعل امضای چند عضو این شورا به عزل شهردار این شهر منتهی شده و علی‌رغم اعتراض رئیس مجتمع قضایی‌ بندرامام خمینی، فرماندار بندر ماهشهر، رای پر حرف و حدیثی صادر کرده است.

اعضای شورای شهر معتقدند، موضوع عزل عبیاوی شهردار این شهر در دستور کار آن جلسه نبوده و با انتشار تصویری در فضای مجازی‌ صحت ادعای خود را به اثبات رساندند، اما آنگونه که برخی فعالین فضای مجازی ادعا کرده‌اند، رد پای نماینده در رای صادره فرماندار مشاهده می‌شود و رئیس اسبق شورای شهر بندرامام خمینی (ره) واکنش تندی نسبت به این موضوع داشته است.

حسین عبیداوی رئیس سابق شورای شهر بندرامام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار عصر جنوب در خصوص عزل شهردار این شهر می‌گوید: نامه عزل شهردار بندرامام خمینی (ره) فاقد وجاهت قانونی است. این عضو شورای‌ شهر تاکید دارد تصمیم فرماندار بندرماهشهر شتاب زده و یک تخلف آشکار است.

عبیداوی با اشاره به دستور العمل جدید تیرماه سال جاری در خصوص احراز سکونت شهرداران در محل خدمت می‌گوید: دستورالعمل جدید احراز سکونت شهرداران در محل خدمت ابلاغ شده و مقرر گردیده طی مدت یک ماه نسبت به این موضوع تعیین تکلیف صورت گیرد که متاسفانه این دستورالعمل از سوی فرماندار بندرماهشهر نادیده گرفته شده است.

پیش از این نیز اسدالله هلالی زاده رییس حوزه قضایی بندرامام خمینی (ره) در نامه ای خطاب به محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر از وی خواسته بود تا مشخص شدن پرونده قضایی سه تن از اعضای شورای شهر بندر امام که مدعی شده اند امضای آنان در خصوص مصوبه عزل شهردار جعل شده است و همچنین عدم دعوت از رئیس قضایی شهر بعنوان عضو قضایی هیات تطبیق که حضور نداشته، تصمیم گیری را به تعویق بیندازد که این نامه از سوی نماینده عالی دولت نادیده گرفته شد.

اکنون با گذشت بیش از یکماه از مناقشات پیش آمده، این شهرداری در بلاتکلیفی به سر می‌برد و استاندار خوزستان باید تصمیم گیرد که آیا فرماندارش‌ زیر فشارهای نماینده تصمیمی نابجا گرفته و شهروندان را متضرر کرده و یا اعضای شورا در امور اخلال ایجاد کرده‌اند.

مطالب پیشنهادی