دانشگاه لوله سازی اهواز به عنوان مرکز برتر استانی معرفی شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت لوله‌سازی اهواز به عنوان مرکز برتر در بین دانشگاه‌های علمی – کاربردی استان خوزستان انتخاب شد.
علی خنیفر مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز با اعلام این خبر گفت: این انتخاب در قالب سطح‌بندی سال ۱۳۹۸ مراکز آموزشی، توسط معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشور انجام شد.
خنیفر ادامه داد: در فرایند این سطح‌بندی، مراکز آموزش علمی – کاربردی مطابق مدلی مشتمل بر ۸ عامل، ۵۵ ملاک و ۱۷۹ نشانگر ارزیابی و براساس امتیاز کسب شده، تعیین سطح شدند که در نهایت ۲۶ مرکز در سطح استان‌های کشور به عنوان برتر انتخاب شده‌اند.
مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز همچنین افزود: لوله‌سازی اهواز علاوه بر اینکه در حوزه صنعت فعال است در حوزه آموزش و پژوهش نیز فعالیت‌های مختلفی انجام داده‌است و در دانشگاه این شرکت در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۲۰۰ مدرس مشغول فعالیت هستند.
به گفته وی، ما در شرکت لوله‌سازی توانستیم میان صنعت و علم ارتباطی واقعی و عملی ایجاد کنیم و از ظرفیت‌های شرکت به نفع دانشگاه استفاده کنیم به طوری که خیلی از دانشگاه‌های علمی کاربردی محدود به تعدادی کلاس درس هستند اما دانشگاه لوله سازی به همه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های شرکت دسترسی دارد و دانشجویان به راحتی می‌توانند از آن بهره ببرند.
خنیفر با اشاره به اینکه مرکز آموزش علمی کاربردی لوله سازی اولین دانشگاه صنعتی استان است گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که این مرکز جزو ۱۷ مرکز برتر دانشگاهی در کشور است.
گفتنی است این مرکز دانشگاهی از مهرماه ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون تقریبا دو هزار و ۶۰۰ نفر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فارغ‌التحصیل شدند.
همچنین جمعا ۲۷ رشته که ۱۶ رشته آن در مقطع کاردانی و ۱۱ رشته دیگر در مقطع کارشناسی در این دانشگاه دانشجو می‌پذیرد.

مطالب پیشنهادی