عید فطر؛ مشکلات اقتصادی و سنت‌های مردم خوزستان؛ استاندار تصمیم‌می‌گیرد؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عید سعید فطر از دیرباز میان‌ مردم خوزستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هر ساله مردم خوزی با برجای آوردن رسوم کهن، به پیشواز این عید بزرگ می‌روند.

اسماعیل طرفی- شرایط سخت اقتصادی پیش آمده طی یکسال اخیر درپی فشارها و تحریم‌های ایالت متحده آمریکا و منفعت‌طلبی برخی دلالان‌ و محتکرین گرگ صفت داخلی شرایط زندگی را برای مردم کشور از جمله استان خوزستان که همواره با تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور مواجه بوده، سخت تر کرده است.

البته؛ امسال هم خوزستان سال خود را با سیل ویرانگری آغاز کرد که هنوز سایه‌ی آن بر سر این استان مظلوم سنگینی می‌کند.

با گذری در بازارهای سنتی شهرها، بی نشاطی در آستانه‌ عید مهم مردم خوزستان را می‌توان در چهره‌ی شهروندان مشاهده کرد و به قول شیخ حسن روحانی نظرسنجی کرد!

 سال گذشته در شرایطی که قدرت خرید مردم به نسبت بالاتر از این روزها بود، با دستور استاندار حقوق و مزایای خرداد ماه کارمندان خوزستان ۱۰ روز زودتر از موعد پرداخت و مبلغ ۲ میلیون ریال عیدی همراه با حقوق این ماه به کارکنان پرداخت شد تا کارگران و کارمندان زحمتکش بتوانند شادی و عید را به میان خانواده‌های خود ببرند و چند روزی از شرایط سخت زندگی در گرمای طاقت فرسا دور بمانند.

اقدامی قابل تحسین که امسال نیاز به آن بیشتر احساس می شود، شاید سخت باشد ۱۵ روز پیش از پایان ماه، حقوق خرداد را پرداخت کرد. اما می‌توان با پرداخت عیدی بدین مناسبت در این شرایط سخت اقتصادی و و روزهای ناامیدانه پساسیل اندک امید و نشاط را به دل مردم تزریق کرد.

مطالب پیشنهادی