برگزاری جلسه مشترک مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با پتروشیمی امیرکبیر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:جلسه مشترک مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر باهدف هم اندیشی و توسعه همکاری های متقابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، روز چهارشنبه جلسه مشترک مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر با حضور مهندس مهدی صادقی مدیرکل صنایع غذایی ،دارویی و بهداشتی وزارت صمت، فریبرز کریمیایی قائم مقام دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر و مدیران داخلی و کارشناسان مربوطه به منظور تسهیل همکاری های متقابل برگزار شد.

جناب آقای مهندس صادقی نیارکی مدیرکل صنایع غذایی ،دارویی و بهداشتی وزارت صمت در ادامه با ابراز خرسندی از همکاری با شرکت پتروشیمی امیرکبیر عنوان کرد: در راستای اجرای رسالت کارگروه تسهیل تولید ، موانع مطرح شده از سوی مدیریت پتروشیمی امیرکبیر در رابطه با عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی و توسعه صادرات، برررسی و راه کارهای بهبود شرایط ارائه خواهد شد.

مهدی صادقی نیارکی همچنین موضوع انتقال ارز از بازارهای صادراتی به بازار داخل و تسهیل و تسریع در حمل و نقل محصولات صادراتی پتروشیمی با بهره گیری از امکانات کلیه شرکتهای حمل و نقل دریایی ، مورد تاکید قرار داد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع سوءاستفاده دلالان از معاملات پتروشیمی نیز یکی دیگر از مشکلات اصلی است که در این زمینه برای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان از محل سیاست های متفاوت شرکت های پتروشیمی صادرکننده، چاره اندیشی خواهد شد.

در ادامه مهندس فریبرز کریمیایی قائم مقام دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ضمن تقدیر از همکاری مستمر پتروشیمی امیرکبیر با این انجمن خاطر نشان کرد: شرکت پتروشیمی امیرکبیر تا به حال بیشترین عرضه محصول را در بازار داخلی نسبت به سایر شرکتهای پتروشیمی داشته و در این زمینه موفق به کسب رتبه اول شده است.فریبرز کریمیایی ادامه داد: خوشبختانه پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه خود در سال ٩۶ افزایش عرضه را تجربه کرده که آمار موجود نشان از اشباع بازار داخل توسط این شرکت می باشد.

وی در پایان اظهار داشت: حمایت پتروشیمی امیرکبیر از تولید داخلی و تولید حداکثری بسیار قابل تحسین است، تلاش می شود برای تأمین بهینه خوراک این شرکت اقداماتی نتیجه بخش انجام شود.

در ادامه این جلسه آقای غلامپور مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر ضمن خوشامدگویی و تقدیر از حضور میهمانان، تامین کافی خوراک پتروشیمی امیرکبیر را اصلی ترین درخواست و انتظار شرکت، به عنوان مهم ترین گلوگاه های تولید در این مجتمع برشمرد و خواستار همکاری این دو نهاد برای تحقق این موضوع به منظور مدیریت مناسب عرضه و تقاضا در بازار داخلی و همچنین توسعه بازارصادراتی شد.

وی نتیجه تامین کافی و به موقع خوراک و تولید در ظرفیت اسمی شرکت را موجب جلوگیری از ایجاد التهاب در بازارداخلی و همچنین ارز آوری جهت تزریق در بازار داخل را نتیجه توسعه صادرات محصولات در بازارهای بین المللی دانست.

گفتنی است، حضار این جلسه به عنوان هیاتی از مدیران و کارشناسان مدیریت صنایع غیرفلزی وزارت صمت و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی روز چهارشنبه از واحدهای تولیدی پتروشیمی امیرکبیر بازدید کردند.

مطالب پیشنهادی