۵ ضلعی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بندرماهشهر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با اعلام زمانبندی انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور، مناطق مختلف کشور بار دیگر شاهد حضور افراد سرشناس و چهره‌های جدید برای ورود به عرصه انتخاباتند.

گویا در حوزه انتخابیه پر ثروت جنوب خوزستان، ۵ ضلعی شکل گرفته این دوره از انتخابات را بیش از هر دوره‌ی دیگر پر شور خواهد کرد.

به گزارش عصرجنوب، در فاصله‌ی ۹ ماه مانده به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در میان ده‌ها چهره‌ی جدید و قدیم اعلام آمادگی کرده، نام ۵ نفر بیش از هر شخص دیگر بر سر زبان‌ها افتاده

– علی گلمرادی نماینده فعلی
هرچند که برخی می‌گویند گلمرادی درحال بررسی کاندیداتوری در زادگاه خود در استان ایلام است، اما به دلیل عدم اعلام رسمی این موضوع از سوی او، می‌توان شهردار سابق بندرامام را یکی از اضلاع این پنج ضلعی دانست.

– حبیب آقاجری نماینده دور پیشین
سردار آقاجری نماینده دور نهم این حوزه انتخابیه در سال ۹۴ در رقابت با علی گلمرادی در دور دوم انتخابات شکست را پذیرفت تا گلمرادی کاندیدای لیست امید (که پس‌ از رسیدن به مجلس از‌ اصلاح‌طلبان جدا شد) با شعار ارتقای بخش بندرامام خمینی به شهرستان بتواند وارد مجلس شورای اسلامی شود. آقاجری گفته در صورتی‌که حضور خود در انتخابات پیش رو را تکلیف ببینم قطعا به این عرصه ورود خواهم کرد. این سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدتی را نیز نماینده تولیت آستان قدس رضوی در خوزستان بود.

– امیر حیات مقدم
استاندار اسبق خوزستان در دولت احمدی‌نژاد دیگر سردار حاضر در صحنه انتخابات خواهد بود که دلخوش به سبد رای شهرستان هندیجان است تا بتواند پس از سالها دوری از سیاست، اینبار با حضور در مجلس شورای اسلامی خود را احیا کند. در برخی محافل از این نظامی بازنشسته به عنوان کاندیدای جریان‌های نزدیک به گروه‌های خاص یاد می‌شود.

– علی دژمان
این مدرس دانشگاه آزاد بندرماهشهر احتمالا در سال ۹۸ برای سومین بار شانس خود را برای تکیه بر کرسی‌های‌ سبز مجلس محک خواهد زد تا بلکه بتواند ناکامی های تلخ دو دوره‌ی قبل را از یاد ببرد. دژمان در دوره پیش ابتدا به عنوان کاندیدای لیست امید در انتخابات حضور یافت و سپس و در دوره دوم از کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان حمایت کرد.

– منصور قمر
فرماندار سابق بندرماهشهر و مشاور فعلی استاندار خوزستان که از مدیریت ۴ ساله او به عنوان دوران طلایی این شهرستان یاد می‌شود. گویا قمر با نگاهی فراتر از وظایف نمایندگی پای به عرصه انتخابات خواهد گذاشت تا اینبار با اختیارات و گستره‌ی فعالیت بیشتر اهدافش را پیش ببرد. از قمر به عنوان یکی از کاندیداهای لیست احتمالی عبدالحسین مقتدایی استاندار سابق خوزستان یاد می‌شود‌.

حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه و بندرهندیجان با جمعیت بیش از نیم‌ میلیون نفر، گسترده ترین و یکی از غنی‌ترین حوزه‌های انتخابیه کشور محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی