گناه خوزستان چیست که روی نفت بناشده؟/ آمار بالای خودکشی در‌ شهرهای بیکار

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در جلسه کار گروه تخصصی اشتغال خوزستان که با حضور وزیر تعاون درحال برگزاری‌ست، گفت: غالب اشتغال خوزستان صنایع بزرگ است که با بانک‌های استان هیچ‌ ارتباطی ندارند و نگاه مرکز نشینی دارند.

وی گفت: درسال ۹۶ رتبه سوم بیکاری در کشور را داشتیم و در تابستان سال ۹۷ به رتبه دوم بیکاری در بین استان‌های کشور رسیدیم، درحالیکه خوزستان رتبه دوم تولید ناخالص ملی را داراست.

به گزارش خبرنگار عصرجنوب؛ حاجتی گفت: آمار خودکشی وحشتناک در شهرهای بیکار را شاهد هستیم، در شادگان و مسجدسلیمان که شهرهای دارای آمار بالای بیکاری اند، آمار بالای خودکشی را هم شاهدیم.

او گفت: شرکت نفت اجازه‌ سرمایه گذاری در خوزستان را نمی‌دهد، در خوزستان با سایه سنگین نفت مواجه‌ایم، به این بهانه که خوزستان‌ روی نفت بنا شده نمی‌گذارند کاری انجام شود، تکلیف چیست؟ آیا خوزستانی ها باید از خوزستان بروند؟

حاجتی در پایان پیشنهاد کرد: صندوق توسعه ملی که از پول نفت پر شده، برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته برنامه داشته باشد و دولت خود مستقیما در کنار بخش خصوصی سرمایه گذاری کند‌.

 

مطالب پیشنهادی