اصلاحیه خبر** کاهش بودجه ی عمرانی شهرداری بندرماهشهر در سال ۹۸ / ردیف بودجه برای پروژه افتتاح شده

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بودجه پیشنهادی شهرداری بندرماهشهر در سال ۱۳۹۸ نسبت به بودجه این شهرداری در سال ۱۳۹۷ با کاهش همراه بود.

بنا به گفته ی مینا افشون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرماهشهر، لایحه بودجه سال ۹۸ توسط شهرداری تنظیم و جهت بررسی به این شورا ارسال شده است.

او گفته است: تلاش می شود تا پایان سال لایحه بودجه را به صورت کامل بررسی و اصلاحات لازم را اِعمال و به تصویب برسانیم.

اما با نگاهی به بودجه ی پیشنهادی عمرانی شهرداری بندرماهشهر نسبت به سال گذشته به تغییرات جدی مواجه می شویم.

بودجه ی پیشنهادی این شهرداری برای سال ۱۳۹۸ با کاهش ۱۱۰میلیارد ریالی نسبت به بودجه ی سال ۱۳۹۷ همراه بوده است.

بنا یه گفته ی مجتبی آبادی رییس وقت کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهربندرماهشهر، در سال ۹۷ بودجه ی عمران شهری این شهرداری معادل ۸۳ میلیارد و۱۶۷ میلیون تومان بوده و بودجه ی امور جاری اداری وخدمات شهری ۶۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان از ۱۵۰ میلیارد تومان کل بودجه یکساله را به خود اختصاص داده است.

در بودجه ی سال ۱۳۹۸ شهرداری بندرماهشهر، بودجه ی عمرانی ۸۳ میلیاردی سال گذشته با ۱۱ میلیارد تومان کاهش به ۷۲ میلیارد تومان کاهش یافته است.

  • از نکات قابل توجه در بودجه ی پیشنهادی سال ۱۳۹۸ اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت تکمیل مجتمع تجاری – تفریحی نگین است که چندی پیش و در ایام دهه فجر با حضور استاندار خوزستان به صورت رسمی بهره برداری شده بود.
  • در بودجه ی پیشنهادی سال آتی همچنین مبلغ ۲ میلیارد تومان به عنوان هزینه های تیم فوتبال شهرداری پیشنهاد شده است که در آستانه سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارد.

مجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر در بهمن ماه به رسانه ها گفته بود: “بسیاری از بیرون به ما می‌گفتند این همه ثروت را چه می‌کنید در صورتی که وضعیت بودجه‌ای اصلا مناسب نیست.”

همچنین او منابع شهرداری را کم و زیرساخت‌ها را دارای مشکلات اساسی خوانده بود.

شهرداری بندرماهشهر اما دارای پروژه های ناتمام بزرگی است؛ ازجمله پارک بزرگ شهر و هتل بزرگ شهید احمدپور که در حال مستهلک شدن پیش از بهره برداری است.

نظارات در گفتگوی خود با رسانه ها در بهمن سال۹۷، عنوان کرده بود: “تمام امکانات شهرداری را بسیج کردیم تا مانع توقف برخی پروژه‌ها و یا اخلال در خدمات‌رسانی به شهروندان شویم. با این اوصاف روند انجام کارها کُند شد اما اجازه ندادیم متوقف شود.”

پس در سال ۹۸؛ شهرداری بندرماهشهر بودجه ی احتمالی عمرانی ۱۱ میلیارد کمتر از سال ۹۷ را پیش رو خواهد داشت، پروژه های ناتمامش با افزایش قیمت سالانه مواجه خواهند بود و همچنان ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی انباشت دارد…

مطالب پیشنهادی