دکتر عبدالواحد عبادی معارفه شد؛

شهر شهید چمران و آغاز فصلی نو

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: ظهر امروز و در روزهای آغازین پنجمین دهه انقلاب، شهر شهید چمران فصلی نو را آغاز کرد.

فصلی که با تصمیم شورای اسلامی شهر و پس از اتفاقات پرحواشی در مدیریت شهری اتفاق افتاد.

دکتر عبدالواحد عبادی از مدیران بومی منطقه که نه تنها یک شبِ به مناصب عالی نرسیده؛ بلکه حضور وی در مدیریت آموزش و پرورش عریض و طویل بندرماهشهر و معاونت سیاسی و اجتماعی شهرستانی سیصدهزار و اندی نفرِ خود گویای شیوه مدیریتی بی قصد و غرض و اصلاح گرایانه او دارد.

مدیریتی با جسارت؛ آنجا که باید سنت ها را شکسته و آنجا که باید، بر اصول پای فشرده است.

حال؛ او که هم مدیریت پرچالش در آموزش و پرورش را تجربه کرده و هم شناخت خوبی از ظرفیت های شهرستان دارد، می تواند با استفاده از تجارب خود در کنار شناخت مناسب از منطقه، علاوه بر بهره گیری از بودجه های محقق شده هرساله، با برنامه ریزی مناسب و هوشمندانه از شورای راهبردی شهرستان و ارتباطاتی که در دوره حاکمیتی بر شهرستان کسب کرده، امید را در بین مردم این شهر و دلسوزانش زنده کند.

امیدی که قطعا با تصمیمات صحیح و به موقع شورای ۵ نفره به شهر تزریق شده است.

آنگونه که امام جمعه شهر چمران می گوید: شهر چمران شهری خاص است زیرا زمین آن متعلق به پتروشیمی بندرامام بوده و باید بحث سند این زمین‌ها و مشکل اجرای پروژه‌های کلان شهری با همکاری شهرداری حل شود.

او در جلسه معارفه شهردار جدید ابراز امیدواری کرده است با تعامل مسئولان، قدم‌های بهتری برای این شهر برداشته شود.

شهردار جدید اما با چالش های جدی هم مواجه است: از جمله زمین هایی در محدوده شهری اما در تملک پتروشیمی و بازار جدید شهر که تا کنون بارها مغازه داران را به تجمعات اعتراضی واداشته است.

به گزارش عصر جنوب، آنگونه که خبرگزاری تسنیم نقل کرده است؛ عدم صدور اسناد مغازه‌های این بازار، بازاریان را با مشکلاتی اساسی از قبیل عدم توانایی دریافت وام و یا خرید و فروش مغازه‌ها مواجه کرده است و پس از مراجعه بازاریان به شورای شهر و شهرداری، به آنها گفته شده: “دادستان بندرماهشهر مقابل صدور اسناد این مغازه‌ها و بازار ایستاده است.”

البته شهردار جدید هم در مراسم معارفه خود به موضوع مهم بازاریان اشاره کرده و گفته است: “امیدوارم بتوانیم با همکاری همکارانم این مسائل را حل کنیم.”

او چالش نیزارهای ورودی این شهر را هم بسیار مهم دانسته و تصریح کرده است: “برنامه‌های متعددی را برای این مسیر و پروژه‌های عمرانی تعیین کردم که باید با همراهی همکاران و اعضای محترم شورا پیش ببریم.”

عبادی در جلسه معارفه اش به لزوم وجود شفافیت تاکید کرده و بیان داشته: “مردم انتظار دارند کار انجام دهیم. نگاه ما توسعه جامع به معنای نگاه یکسان به تمام شهر است. شفافیت در کار و پاسخگویی به شهروندان را اصل کار خود می‌دانم. ما حق نداریم در پروژه‌ها، پیمانکاری‌ها و هزینه‌ها چیزی را از مردم پنهان کنیم. در این راه حمایت شورای اسلامی که چند ماه صبر را پیشه کار خود کردند نیاز داریم.”

حال؛ هرآنچه بر این شهر رفته، به مانند آب روان است و قابل بازگشت نیست، تنها “امید” است که مانده و باید منتظر فصل نو ئی بود که از صبح روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در این شهر آغاز می شود تا شهر شهید چمران پس از ماه ها روز خود را با وجود شهرداری آغاز کند که برای اصلاح آمده…

 

مطالب پیشنهادی