اوج قتل و غارت در قطب صنعتی کشور/ مردم می‌گویند: امنیت می‌خواهیم/ اقدامات مسئولین بازدارنده نیست

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: قتل‌های پیاپی و سرقت‌های مسلحانه در شهرهای بندر ماهشهر و بندر امام خمینی«ره»، صبر مردمی که مالیات برای داشتن امنیت را می‌پردازند، به ستوه آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در ماه‌ها و روزهای اخیر، اخبار و کلیپ‌های متعددی از کشتار، سرقت، زورگیری و ناامنی‌های اجتماعی، فضای مجازی و حقیقیِ دو بندر جنوبی و صنعتی استان خوزستان را در بر گرفته است.

هر شب صدای رگبارهای متعدد کلاشینکف‌ها نقل محافل و گروه‌های مجازی است که لحظه‌به‌لحظه گزارش آن توسط مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و باعث رعب و وحشت در بین شهروندان می‌گردد.

تصاویر متعدد ثبت‌شده توسط دوربین‌های مداربسته مغازه‌ها، نشان از افزایش گستاخیِ بیش‌ازحد هنجارشکنان مسلحی دارد که آرامش و امنیت جامعه را به تمسخر گرفته‌اند.

در این میان، بلافاصله مقامات سیاسی و امنیتی شهرستان با تائید اتفاقات رخ داده، وعده برخورد با متخلفین را می‌دهند. اما آنچه ملموس است، این است که این برخوردها تاکنون نتوانسته آمار این اقدامات ضد امنیت اجتماعی را کاهش دهد.

در سطح این شهرها از نصب دوربین‌های امنیتی، ایست‌های بازرسی، گشت‌های ویژه و اقداماتی که اطمینان خاطر به شهروندان بدهد و باعث رعب و وحشت هنجارشکنان گردد، خبری نیست.

هنوز مدت‌زمان کوتاهی از به شهادت رساندن دو مأمور نیروی انتظامی بندر امام نگذشته است که شامگاه گذشته، ۲۶ بهمن‌ماه، خبر از قتل یک راننده پراید در بندر ماهشهر به‌وسیله‌ی کلاشینکف به تائید فرماندار می‌رسد و مردم، صبحِ ۲۷ بهمن‌ماه را با خبر قتل یک شهروند بندر امامی در محلی که قبلاً دو مأمور پلیس به شهادت رسیده بودند، مواجه می‌شوند. در حالیکه دو روز بیشتر از پخش کلیپی که ورود یک سارق کلاشینکف به دست به یک فروشگاه زنانه در بندر امام را نشان می‌دهد، نگذشته است.

مردمی که در مجاورت دو منطقه‌ی ویژه اقتصادی، یکی پتروشیمی و دیگری بندری و تجاری که با صرف هزینه‌ی صدها میلیون‌ دلار و میلیاردها تومان تأسیس شده‌اند تا عامل توسعه‌ی کشور، استان و منطقه باشند، زندگی می‌کنند، می‌پرسند:

امشب و فردا قرار است چه اتفاقی، برای چه کسی بیفتد؟

با این اوضاع و اخبار، کدام سرمایه‌گذار حاضر می‌شود که سرمایه‌ی خود را به این منطقه بیاورد؟

مالیاتی که برای ایجاد امنیت می‌دهیم، چرا امنیت را به ارمغان نیاورده است؟

چرا تا کنون شاهد عزل و محاکمه‌ی هیچ مسئولی بخاطر سهل‌انگاری در برقراری امنیت نبوده‌ایم؟

آقایان! فراموش نکنید که اینجا پیشانیِ جمهوری اسلامی ایران است. کشوری که توان نظامی و امنیتی آن در منطقه زبانزد دشمنان نیز می‌باشد. بنابراین، شایسته نیست که عده‌ای فرصتِ نصبِ برچسب ناامنی به این پیشانی مقدس را داشته باشند.

4

3

 

مطالب پیشنهادی