سگ کشی دولتی با گاز در خوزستان!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل دامپزشکی خوزستان ۲ راهکار عقیم سازی و نیز معدوم کردن با استفاده از اتاق گاز را برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد در خوزستان پیشنهاد کرد.

مصطفی کنارکوهی روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان در تالار شهید رجایی استانداری گفت: عقیم سازی سگ های ولگرد در دراز مدت می تواند در کنترل جمعیت سگ ها تاثیر گذار باشد اما اکنون برای کاهش جمعیت سگ های ولگرد و حفظ امنیت و سلامت مردم می توان با استفاده از اتاق گاز آنها را معدوم کرد.

درحالی این صحبت‌ها از سوی این مسئول دولتی در خوزستان عنوان شده است که فرماندار بندر ماهشهر از احتمال صدور مجوز سگ‌کشی سخن گفته بود و شهردار مسجد سلیمان از اجرای سگ‌کشی شبانه در این شهر خبر داده بود.

استاندار خوزستان در این جلسه گفته است: همان‌طور که شهرداری برای گرفتن حقوقش حکم قضایی می‌گیرد، دستگاه‌ها نیز برای انجام امور جامعه و مخصوصا سلامت مردم از این راه استفاده کنند.

شریعتی تاکید کرده است: اگر شهرداری‌ها به وظایف‌شان عمل نکنند مجبوریم از اهرم‌های دیگر استفاده کنیم.

به گزارش عصرجنوب؛ با توجه به مصوبه سال ۱۳۸۷ وزارت کشور و ابلاغ مجدد آن در سال ۱۳۹۲ به شهرداری‌ها؛ اتلاف سگ‌ها ممنوع است و باید منتظر واکنش استانداری به نقض قانون و بی توجهی به این مصوبه بود.

مطالب پیشنهادی