خوزستانی‌ها به شدت مستعد بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه‌اند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوزستان جزو استان‌های ناامن غذایی است، گفت: مردم خوزستان به شدت مستعد بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه هستند.

دکتر ایرج نظری در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز (۲۳ بهمن‌ماه) برگزار شد، با اشاره به وقوع سیلاب در برخی مناطق خوزستان، اظهار کرد: در برخی مناطق مشکل آب آشامیدنی وجود دارد و در این مناطق باید آب‌رسانی ادامه یابد تا مانع ایجاد هر گونه بیماری ناشی از آلودگی آب شویم.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن مسافرت‌های راهیان نور و ورود مسافران نوروزی، گفت: این رفت و آمدها کار نظارت و کنترل دانشگاه علوم پزشکی اهواز و برخی سازمان‌های ذی‌ربط را بیشتر می‌کند که باید در  این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: خوزستان جزو استان‌های ناامن غذایی است و در مجموع وضعیت تغذیه خوزستان بسیار نامناسب است. سال گذشته در جلسه‌ای موضوع بررسی و مشخص شد که مردم شهرستان کارون، منطقه کوت عبدالله و چند منطقه دیگر که مجاور اهواز هستند از نظر تغذیه‌ای وضعیت مناسبی ندارند.

نظری بیان کرد: در خوزستان در خصوص افزایش وزن و همچنین در نوع تغذیه و ریزمغذی‌هابی که باید در هر غذا وجود داشته باشند، مشکل داریم. بنابراین مردم ما به شدت مستعد بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه هستند. همیشه تصور می‌شود کسانی که سوءتغذیه دارند لاغر هستند در صورتی که اینگونه نیست.

وی ادامه داد: برخی مواقع مصرف بیش از اندازه برخی مواد غذایی نیز نوعی سوءتغذیه محسوب می‌شود. برای  سلامت در امنیت غذایی مشکل وجود دارد که باید همه کسانی که در این زمینه کار می‌کنند پای کار بیایند. در گذشته تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد اما به خوبی کار نشد.

مطالب پیشنهادی