مالچ پاشی در غرب خوزستان و آسیب به محیط زیست

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عضوکمیسیون کشاورزی، اّب ومنابع طبیعی مجلس می‌گوید: مالچ پاشی طبیعت و محیط زیست منطقه را دگرگون کرده و آسیب جدی به موجودات زنده و جانواران نادر بیابانی وارد می‌کند.

این نماینده مجلس به طرح پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران در خصوص استفاده از شن و سنگریزه برای مقابله با بیابان‌زدایی، گرد و غبار و تثبیت شن‌های روان تاکید دارد.

معاون منابع طبیعی خوزستان معتقد است: در ۵۰ سال مالچ پاشی هیچ موردی که مبین آثار سوء برای منابع آبی، خاکی، گیاهی و جانوری باشد را مشاهده نکرده‌ایم.

یک فعال زیست‌محیطی معتقد است: مالچ پاشی نفتی یک کار غیرعلمی پیش‌پاافتاده است که در جهان کنار گذاشته‌شده

مالچ مرگبار نفتی به هیچ موجود زنده‌ای رحم نمی‌کند؛ در زیست‌بوم شنزاری فکه، چذابه و بستان اولین قربانی‌های این کار حشرات، خزندگان و پستانداران کوچک هستند و موجودات زنده بزرگ‌تر همانند آهو معمولاً منطقه را برای همیشه ترک می‌کنند.

این فعال محیط زیست عنوان می‌کند: این ماده نفتی چسبناک سیاه درجه دما را در تابستان بسیار بالابرده و نظم دمایی اکوسیستم را برهم می‌زند.

مخالفین مالچ پاشی در شنزارهای غرب‌ خوزستان بارها تاکید کرده اند: درحالی شنزارها در این منطقه مالچ پاشی می‌شود که هیچ شنزار و کویری در دنیا منشأ ریزگرد و خاک معلق نیست و این کار جز آسیب به محیط زیست هیچ عایدی ندارد.

View this post on Instagram

مالچ پاشی در غرب خوزستان و محیط زیست عصرجنوب- عضوکمیسیون کشاورزی، اّب ومنابع طبیعی مجلس می‌گوید: مالچ پاشی طبیعت و محیط زیست منطقه را دگرگون کرده و آسیب جدی به موجودات زنده و جانواران نادر بیابانی وارد می‌کند. این نماینده مجلس به طرح پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران در خصوص استفاده از شن و سنگریزه برای مقابله با بیابان‌زدایی، گرد و غبار و تثبیت شن‌های روان تاکید دارد. معاون منابع طبیعی خوزستان معتقد است: در ۵۰ سال مالچ پاشی هیچ موردی که مبین آثار سوء برای منابع آبی، خاکی، گیاهی و جانوری باشد را مشاهده نکرده‌ایم. یک فعال زیست‌محیطی معتقد است: مالچ پاشی نفتی یک کار غیرعلمی پیش‌پاافتاده است که در جهان کنار گذاشته‌شده مالچ مرگبار نفتی به هیچ موجود زنده‌ای رحم نمی‌کند؛ در زیست‌بوم شنزاری فکه، چذابه و بستان اولین قربانی‌های این کار حشرات، خزندگان و پستانداران کوچک هستند و موجودات زنده بزرگ‌تر همانند آهو معمولاً منطقه را برای همیشه ترک می‌کنند. این فعال محیط زیست عنوان می‌کند: این ماده نفتی چسبناک سیاه درجه دما را در تابستان بسیار بالابرده و نظم دمایی اکوسیستم را برهم می‌زند. مخالفین مالچ پاشی در شنزارهای غرب‌ خوزستان بارها تاکید کرده اند: درحالی شنزارها در این منطقه مالچ پاشی می‌شود که هیچ شنزار و کویری در دنیا منشأ ریزگرد و خاک معلق نیست و این کار جز آسیب به محیط زیست هیچ عایدی ندارد. #خوزستان #اهواز #دزفول #آبادان #ماهشهر #اندیمشک #حمیدیه #شوش #شوشتر #سوسنگرد #هندیجان #ایذه #باغملک #بهبهان #امیدیه #خرمشهر #رامهرمز #آغاجاری #اندیکا #دهدز #شادگان #مسجدسلیمان #بختیاری #عرب #محیط_زیست #مالچ_پاشی_را_متوقف_کنید #شنزار #فکه #مالچ_پاشی #مالچ

A post shared by صفحه رسمی مجموعه خبری عصر جنوب (@asrejonoob_ir) on

مطالب پیشنهادی