بذرشیطنت واختلاف را دربندرماهشهر نپاشید؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: درپی حضور حمیدرسائی نماینده سابق مجلس و مدیرمسئول ۹دی‌ در بندرماهشهر، علیرضا شریفی از پیشکسوتان اصلاح‌طلبی در این شهرستان یادداشتی را منتشر کرده است.

آین‌ یادداشت که‌ یک نسخه از آن به عصر جنوب ارسال شده است، بدین شرح است؛

به نام خدا
یکشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ ساعت ۸ شب در مسجد امام رضا (ع) واقع در فاز ۲ شهرستان بندرماهشهر مراسم سخنرانی با عنوان نشست بصیرتی انقلاب فاطمی ، رویش ها و ریزش ها برگزار شد.
سخنران این مراسم آقای رسایی‼ بود.
ایشان توسط جمعی بزرگوار و تشکل سیاسی و واجد احترام به نام جمنا در بندرماهشهر دعوت شدند.
مستحضرید که جمنا مخفف جبهه ی مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است و البته میزان سنخیت آن با جبهه ی پایداری قابل تأمل والبته تعجب! است.
و همگان مطلعند که آقای رسایی عضو ارشد و برجسته ی جبهه ی پایداری در کشور است.
در این جلسه جمعی از شهروندان حضور داشتند و در بین حاضران بزرگوارانی همچون حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقاغبیشاوی امام جمعه محترم بندرماهشهر و حجهالاسلام والمسلمین حاج آقا سید سلمان هاشمی امام جمعه محترم شهرک طالقانی شرف حضور داشتند.
در ابتدا به برخی گفته های آقای رسایی در این نشست اشاره می شود و در ادامه نکاتی جهت استحضار خواننده محترم این سطور تقدیم خواهد شد.
از جمله اظهارات آقای رسایی عضو ارشدجبهه ی پایداری عبارت است از :
۱) اصلاح طلبان مثل معاویه هیچوقت انقلاب، ولایت فقیه و امام را قبول نداشته اند.
۲) بنی صدر، خاتمی و روحانی از ریزش های انقلابند که در هواپیمای امام هم بودند

۳) حجت الاسلام رسایی ریزش و رویش انقلاب را به ریزش و رویش بدن انسان تشبیه نمود .
۴) وی گفت: اگر بدن ریزش و دفع نکند مریض و چاق می شود و اگر فقط ریزش کند و بیرون برود نیز بیمار است.

۵) خاتمی خیلی تلاش کرد که به عیادت رهبری برود، ولی بدلیل اینکه سرفتنه و کودتا بود، رهبری نپذیرفت و گفت نظر من همان است ایشان باغی به فتنه و یاغی بر انقلاب است و نیاید

۶) ابراهیم یزدی و نهضت آزادی در جنگ برای عراق جاسوسی می کردند.

۷)هاشمی رفسنجانی، معاون وقت وزارت اطلاعات (طائب) را بخاطر پرونده مهدی هاشمی بدون اینکه نگاهش کند و رو به پنجره چای می خورد، برکنار کرد .

۸) در روزنامه ۹دی نامه مغضوبانه امام به نوه اش سید حسین را چاپ کردیم و مقصودمان سیدحسن خمینی بود و بخاطر وی بود.

۹) رویش های انقلاب ما، حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و فاطمیون افغانستان است

۱۰) آن کسی که در فتنه ۷۸ اصلاحات را با پخش بدون سانسور کنفرانس برلین به زمین زد، لاریجانی بود؛ ولی در فتنه ۸۸ ریزش کرد.

۱۱) اصلاحات روی سبیل حزب مشارکت می چرخید که امنیتی ترین حزب ایران است.

۱۲) معتقدیم که گوشت صدهزار تومانی، دلار و سکه و … بی تدبیری نیست. بلکه عین تدبیر است برای فتنه ۹۸

۱۳) دو جریان انقلابی و غیرانقلابی در نظام وجود دارد.

۱۴) اصلاح طلبان مثل معاویه اند که بعد از فتح مکه مجبور شدند اسلام ظاهری بیاورد. اصلاح طلبان مثل معاویه به انقلاب ۵۷، امام و ولایت فقیه اعتقاد ندارند.
بی شک همه ی معتقدان و ملتزمان و دلسوزان اسلام ، ایران ، انقلاب اسلامی و ملت بزرگ این مرز و بوم در این برهه که مقارن است با چهلمین سال گرامیداشت دهه ی فجر پیروزی انقلاب اسلامی تمامی تلاش و مساعی خود را مصروف تقویت همراهی ، همدلی و زدودن زنگارهای کینه و نفرتند ، مایه ی تأسف است که فردی آزموده شده در عرصه ی سیاسی که سال ها به عتوان نماینده و کارگزار آزمون خود را پس داده !اینگونه نتیجه ی رقابت در عرصه ی اخلاقی را نیز واگذار کند و بذر کینه و نفرت و دشمنی و بداخلاقی را از محلی که سجده گاه بندگان خداست در میان مردمان مسلمان و رنجدیده ی شهرستان بندرماهشهر از مصائب حاصله از ناکارآمدی همان مدعی دین منتشر نماید.
یکی از کارهای شیطان تفرقه و گسترش سوءظن و بدبینی و دامن زدن به اختلافات فکری و حقوقی و زمینه سازی برای خصومت و دشمنی بین عموم انسانها و به ویژه بین مسلمانان و مومنان است.

در سوره بقره آمده است :

*یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِی السِّلْمِ کَآفَّهً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ*
*(اى کسانى که ایمان آورده‏ اید، همگى در تسلیم و طاعت (خدا) درآیید و پیروى از گام‏هاى شیطان نکنید، که او براى شما دشمنى آشکار است.)(بقره/ ۲۰۸)*
انتظاری بدیهی و واضح است که معمرین ، خبرگان و متدینین فرهیخته و محترم حاضر در مجلس که حتمأ منادی وحدت در شهرستان هستند و مورد احترام قاطبه ی مردم می باشند تذکر به گوینده هنگام بیان افترا و ترویج تفرقه را امری صواب و مصلحت می شمردند و اجازه ی این پرده دری های ناشایست و اختلاف افکنی های ناروا را نمی دادند تا الفت موجود در منطقه به دشمنی و کینه توزی بدل نشود.
در اینجا به نکاتی از اظهارات سخنران پرداخته می شود تا به سمع و نطر شهروندان بزرگوار برسد و مردم شریف خود قضاوت کنند؛

آقای رسایی سخنران جلسه که خود عضو ارشد جبهه ی پایداری است در بند اول اعلام می کند ” اصلاح طلبان مثل معاویه هیچوقت انقلاب ؛ ولایت فقیه و امام را قبول نداشته اند.”
اگر چنین است با عنایت به شرکت کنندگان در انتخابات هایی که اصلاح طلبان برنده ی آن بوده اند ، فی المثل انتخاب دور دوم آقای خاتمی در سال ۱۳۸۰ که بیش از بیست میلیون رأی به اصلاحات تعلق گرفت و از سویی قریب ۳۵ درصد از واجدین رأی هم که در انتخابات آن دوره شرکت نکردند طبعأ به زعم آقای رسایی اگر همه ی آنها مثل معاویه ‼ مخالف انقلاب و ولایت فقیه و امام بوده باشند قریب ۸۵ درصد مردم را شامل می شود!
باید از آقای رسایی سوال شود آیا شما معتقدید ۸۵ درصد ملت ایران مانند معاویه اند و انقلاب و ولایت فقیه و امام را قبول ندارند⁉‼یا للعجب ‼

اقای رسایی در بند ۲ می فرمایند بنی صدر و خاتمی و روحانی از ریزش های انقلابند‼

جناب آقای رسایی !
اگر خاتمی ریزش است چگونه است که در سال ۹۶ با یک کلمه ی”تَکرار می کنم” با لبیک مردم مواجه می شود و مراد شما قادر نیست در تهران و برای مجلس خبرگان رأی بیاورد و مورد اقبال مردم قرار نمی گیرد‼( البته بماند اینکه اصلاح طلبان در چه شرایط و با وجود چه کاندیداهایی در صحنه ، چه میزان دستشان برای انتخاب باز بود و اینجا در مقام قضاوت عملکرد منتخب نیستیم بلکه بحث بر سر جایگاه آقای خاتمی است) . نه در مجلس شورای اسلامی ، نه در خبرگان رهبری و نه در شوراها ، در هیچ کدام موفق نمی شوید و صدای خاتمی که هیچ تریبوتی در اختیار نداشت جز حمایت مردم ، آنگونه شنیده شد ! نکند همه ی مردمی که به خاتمی لبیک گفتند از نظر شما ریزش تلقی می شوند ! و اگر چنین ادعایی دارید نسبت ریزش به رویش چه عددی است؟

والبته آنگونه که شما گمان می کنید نیست.

در بند ۳ و ۴ آقای رسایی ادبیاتی را به خدمت می گیرند که ما را به یاد دست پرورده شان یعنی معجزه ی هزاره سوم می اندازد همان که روزی می گفت ” ممه را لولو برد ….” و یا ” آب را بریزید آنجا که می سوزد….” و باید افسوس خورد به حال کسانی که به جای بیان ضرورت وحدت و پرهیز از تفرقه در این ده ی فجر اینگونه سخنان ناسنجیده و دون شأن بکار می برند. امروز همه ی ما بایستی تلاش در جهت همراهی و همدلی و مساعدت داشته باشیم و نه ایجاد کدورت و تفرقه و نفرت پراکنی.

آقای رسایی در بند ۵ به موضوع درخواست آقای خاتمی برای عیادت مقام رهبری اشاره کرده اند.
ضمن اینکه ما مستندأ از جزئیات این موضوع مطلع نیستیم و از سوی مقام رهبری هم موضعی اتخاذ نشده و بیانیه ای هم صادر نفرموده است است لذا طبعأ قضاوت با مستمعین این ادعاست.
مضافاً اینکه هیچ سند موثقی دال بر اعلام صریح مقام رهبری مبنی بر انتساب امر باغی و یاغی در مورد جناب سید محمد خاتمی ، شخصیتی که حضرت امام خمینی (ره) وی را فرزند فاضل خود نامید ، مشاهده نشده است.
و باستناد فرمایش قرآن کریم به آقای رسایی عرض می کنیم:
*قل هاتوا برهانکم إن کنتم صادقین(بقره – ۱۱۱)*
*”برهانتان را ارائه کنید اگر صادق هستید”*
*ادعاهاى بدون برهان، فاقد ارزش و اعتبار است و پذیرفتنی نیست.*

در بند ۶ آقای رسایی به جاسوس بودن مرحوم دکتر ابراهیم یزدی و نهصت آزادی اشاره کرده اند‼
این سخن ایشان واقعاً عجیب است !
بدون شک مردم قضاوت صحیح را خواهند داشت که اگر کسی جاسوسی کند آن هم برای دشمنی که در حال جنگ با یک ملت است ، چگونه مقامات امنیتی با آنها برخورد امنیتی و در خور نکردند؟ این سخن و ادعا اهانت به نیروهای امنیتی کشورمان است . و شکی در توانمندی و اقتدار نیروهای امنیتی نیست و کاش آقای رسایی پاسخگوی ادعای خود می بود.

در بند ۷ مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز مورد عنایت آقای رسایی قرار گرفته است .
آقای رفسنجانی که امام خمینی (ره)در وصف آن مرحوم فرمودند :
“هاشمی زنده است چون نهضت زنده است”
و مقام رهبری نیز فرمودند:
“هیچ کس برای من هاشمی نمی شود”
آیا مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی ، آقای طائب را قبل یا بعد از فرمایشات فوق برکنار کردند؟ و کاش چرایی آن را نیز تشریح می فرمودند.

در بند ۸ آقای رسایی نوه ی حضرت امام (ره) را از لطف خود بی نصیب نگذاشته اند و این ادعای عجیبی است که چگونه و به چه دلیل حضرت امام خمینی (ره) نامه ی مغضوبانه علیه سید حسن آقا نوشته اند ؟ ایشان در آن زمان چه مسئولیتی داشته اند؟ و اگر مخاطب سید حسین بوده چرا در روزنانه تان آن را متوجه سید حسن کردید؟

آقای رسایی در بند ۹ می فرمایند رویش های انقلاب ما ، حزب الله لبنان ، انصارالله یمن ، حشدالشعبی عراق و فاطمیون افغانستان است .این سخن بسیار نیکوست ، لیکن جناب آقای رسایی !!!
نکند این رویش مابه ازای و به قیمت ریزشی باشد که در ایران ، در جوانان ، زنان و مردان این مرز و بوم اتفاق افتاده باشد‼آیا به درد دل و مصائب مردم این سرزمین ، سرزمینی که مملو از موهبت خدادادی است اما خود از آن مواهب محرومند نشسته اید‼⁉
آیا از میزان بیکاری ، اعتیاد ، طلاق ، بزهکاری ، تبعیض ، فساد ، ناکارآمدی و …… خبر دارید؟ یا سوارید و از پیاده
بی خبرید‼⁉

آقای رسایی در بند ۱۰ آقای لاریجانی را هم بی نصیب از کلکسیون فتنه گران مورد نظرش نمی گذارد و وی را نیز به این مجموعه می افزاید . لاریجانی که چند دوره نماینده و ریاست مجلس شورای اسلامی را بعهده داشته و دارد ، در دوره ای طولانی از طرف ولی فقیه ریاست سازمان صدا و سیما را بعهده داشت و نیز سالها علاوه بر دبیری شورای عالی امنیت ملی نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی نیز بود.
باید پرسید چرا و چگونه است که فتنه گر شده و آقای رسایی ایشان را در زمره ی فتنه گران می شمارد

اقای رسایی در بند ۱۱ بیان می کند اصلاحات روی سبیل حزب مشارکت می چرخید که امنیتی ترین حزب ایران است.
جناب حجه الاسلام رسایی !
اگر حزب مشارکت از چنین قدرت امنیتی برخوردار بود الآن بایستی فعال باشد یا سلب فعالیت شده باشد؟!
چرا سخن بدون اقامه ی دلیل و غیر مستند گفته شود؟
اگر حزب مشارکت از چنین قدرتی برخوردار بود ، امروز فعالیت ان محدود و متوقف نمی شد!
البته اینکه از حمایت مردم برخوردار است فرمایش شما صحیح و قابل قبول می باشد.

اقای رسایی به طریقه ای عجیب در بند ۱۲ فرار به جلو می کند و می خواهد همه ی مصائب مردم را اعم از گرانی ، بیکاری ، تورم ، فساد ، اعتیاد ، تحریم و …… را متوجه مخالفین خود کند .
غافل از اینکه همه ی مردم ریشه مشکلات و عوامل موجده را بخوبی می دانند و با بهترین دلائل متقن متوجه هستند و امروز به یمن فضای مجازی این مشکلات ، ریشه ها و علل آن بر احدی پوشیده نیست.
همه می دانند این بنا آن زمان گذاشته شد که تحریم های شورای امنیت کاغذپاره خوانده شد و قس علی هذا‼
و نکته مهم اینکه آقای رسایی فکر می کند امور مملکت در دست اصلاح طلبان است و آنان قصور و کوتاهی کرده اند‼
آقای رسایی ، این همان فرار به جلو و کی بود کی بود من نبودمی است که همگان با آن آشنایند‼
شما خود بخوبی می دانید و مردم نیز بنو احسن مطلعند که ریشه ی ناکارآمدی چیست ؟
ریشه ی ناکارآمدی آن است که اجازه داده نمی شود مردم شایستگان جامعه ی خود را انتخاب کنند و نتیجه ی این محدودیت چیزی است که شاهد آن هستیم.

در بند ۱۳ بار دیگر آقای رسایی در راستای همان تفکر تقسیم مردم به خودی و غیرخودی ، شهروند درجه یک و شهروند درجه ی دو ، این بار به انقلابی و غیر انقلابی تقسیم کرده است .

اینکه جناب آقای رسایی در بند ۱۴ اصلاح طلبان را که طیفی وسیع و جمعیتی کثیر از آحاد ملت را شامل می شوند را به مانند معاویه تشبیه می کنند و می گویند به اسلام ظاهری معتقدند ‼
آیا ایشان متوجه اند که چه اهانتی به جمع کثیری از مردم این جامعه کرده اند؟
به استناد کدام مجوز قانونی یا شرعی اینگونه سخن رانده اند؟ و به افراد اتهام می زنند که اسلامشان ظاهری است‼
چرا با وی برخورد نشده و نمی شود؟
چرا مستمعین بزرگوار و محترم اجازه دادند ایشان اینگونه پرده دری کنند ؟
و آیا این شهر نباید متولی و ناظری نظارت کننده داشته باشد تا اجازه ندهند هر ناسزا و توهینی از تریبون های عمومی منتشر شود؟
سخنرانی که بایستی به توصیف عملکرد نظام در چهلمین سال پیروزی انقلاب بر اساس نگرش خود بپردازد ، اینگونه بر طبل جدایی و شکاف بین صفوف آحاد مردم مشغول می شود.
و ای کاش باشند افرادی که این آقایان را متوجه کنند به اینکه ما در چه شرایطی قرار داریم. متوجه کنند که شماها گمان نکنید اگر مردم بویژه جوانان را از اصلاحات و اصلاح طلبی ناامید کنید به جمع شما می پیوندند و به این آقایان هشدار دهند که :
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
کین ره که تو می روی به ترکستان است
همچنین به دوستان جبهه ی مردمی نیروهای انقلاب در بندرماهشهر(جمنا) که انسان هایی ارزشی ، دلسوز و معتقد به نظام اسلامی هستند دوستانه و برادرانه و مشفقانه توصیه می کنیم که شما عزیزان سخنرانانی را که حامل وحدت ، همدلی و برخوردار از حسن خلق باشند و مشی آنها معتدل و دلسوز نطام و انقلاب اسلامی و مقید به مشی مقام رهبری باشند و در چارچوب نگرش شما بزرگواران یعنی حقیقتأ دارای اندیشه اصول گرایی باشند و به آن اصول اعتقاد نطری و عملی داشته و آن را ترویج کنند دعوت بفرمائید تا نسبت به ارتقاء سطح و جایگاه فرهنگی شهرستان و تعمیق دوستی و برادری گامی اثر بخش برداشته شود.
امید که اینگونه باشد.
والسلام -بندرماهشهر شریفی ۹۷/۱۱/۱۶
🌲🌲🌲🌲

مطالب پیشنهادی