افتتاح فولاد آره‌نا صوری بود؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: در حالی باشگاه فولاد از ورزشگاه اختصاصی خود با حضور معاون اول رییس جمهور رونمایی کرد که در حال حاضر قصد ندارد از حریفان خود در این ورزشگاه میزبانی کند.

ورزشگاه اختصاصی و پیشرفته فولاد، ۲۲ آبان‌ماه با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد تا با شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر، بازی‌های خانگی این تیم در این ورزشگاه برگزار شود اما باشگاه فولاد همچنان قصد دارد دیدارهای خود را در غدیر برگزار کند.

سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز در ‌حاشیه مراسم افتتاح ورزشگاه فولاد آره‌نا اعلام کرده بود که دیدار فولاد برابر پرسپولیس در هفته هفدهم لیگ ‌برتر، بازی افتتاحیه ورزشگاه اختصاصی باشگاه فولاد است. اما بعدا اعلام شد که این باشگاه برای نیم‌فصل دوم نیز به دلیل آماده نبودن پارکینگ ورزشگاه قصد دارد نه تنها این بازی، بلکه دیگر دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه غدیر میزبانی کند.

سوال این است که چرا مسوولان شرکت و باشگاه فولاد در حالی که هنوز پارکینگ‌های ورزشگاه اختصاصی‌شان آماده نشده بود، اصرار به افتتاح این ورزشگاه داشتند؟ این مسوولان خوب می‌دانستند که جاده دسترسی به ورزشگاه، ترانزیتی است و روزانه صدها تریلی در این جاده تردد می‌کند و ممکن است به دلیل نبود پارکینگ، حادثه‌ساز نیز شود.

همچنین باتوجه به این‌که جاده دسترسی به این ورزشگاه پر از سنگ و کلوخ است، تماشاگرنماها و آن‌هایی که به دنبال حواشی هستند، می‌توانند این سنگ و کلوخ‌ها را با خود به درون ورزشگاه برده و از آن‌ها برای برهم زدن شرایط بازی استفاده کنند؛ موردی که بارها در ورزشگاه‌های غدیر و تختی اهواز رخ داد و منجر به رقم خوردن اتفاقات تلخی شد.

علاوه بر آماده نبودن پارکینگ‌‌های این ورزشگاه می‌توان به وضعیت نه چندان مناسب چمن این ورزشگاه نیز اشاره کرد که طی ماه‌های اخیر دو بار کاشته شده است.

امروز نیز مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از مخالفت این اداره‌کل نسبت به برگزاری دیدار فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز خبر داد؛ بر این اساس فولادی‌ها باید در ورزشگاه اختصاصی خود از شاگردان برانکو پذیرایی کنند که باتوجه به آماده نبودن پارکینگ این ورزشگاه، پس فولاد باید زمین دوم خود را برای انجام این مسابقه معرفی کند و از آن‌جا که ورزشگاه تختی اهواز هم شرایط میزبانی از این بازی مهم را ندارد، پس شاگردان قطبی باید در آبادان یا شهرستانی دیگر به مصاف پرسپولیس بروند، شرایطی که اصلا به نفع این تیم نخواهد بود.

حال این سوال مهم مطرح می‌‌شود که آیا افتتاح ورزشگاه فولاد آره‌نا آن هم با حضور آن همه مسوول مهم کشوری در اهواز، صوری بود؟ موردی که اگر به اثبات برسد، توهین به هوادارانی است که تماشای بازی‌های تیم مورد علاقه‌شان از این ورزشگاه، کمترین حق آن‌ها است.

نکته مهم دیگر این است که باتوجه به این‌که در سال‌های اخیر، فولاد آن فولاد با جسارت سال‌های قبل نبوده است، شاید اکنون انجام بازی‌های‌اش در این ورزشگاه اختصاصی، کمک حال آن‌ها و باعث آشتی هواداران شود و شاید فصل دیگر تا این حد به کار این تیم نیاید.

گاهی لازم است مسوولان بیشتر از آن‌که به فکر پر کردن رزومه کاری خود باشند، به دنبال کار با اندیشه و تدبیر باشند تا این‌چنین مشکلاتی پیش نیاد و پروژه‌ای که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده است، بدون استفاده نماند و زخمی بر پیکره این ورزش نشود.
یادداشت از پریسا زنگنه‌منش – ایسنا خوزستان
مطالب پیشنهادی