“خوزستان” مظلوم و بی مسئول!/ مقامات سه‌قوه مقصرند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: امروز رئیس محترم دولت بازهم زحمت کشیدند و طی پیامی خواستار رسیدگی به وضع پیش آمده در خوزستان شدند!

چند صباح دیگر هم حتما رئیس مجلس هیاتی را برای بررسی اعزام‌ خواهد کرد و چند وزیر برای ثبت عکس‌های یادگاری به خوزستان می‌آیند.

 قصه‌ی ما خیلی تکراری است، ظاهرا هم تنها همین داستان را بلدیم، اما‌ دیگر “جواب نمی‌دهد”.

 روزی خاک آمد و نفس‌ها را بند کرد، چند نفری آمدند و پیام و دستور مقامات صادر شد و رفتند، روزی دیگر خشکسالی آمد و داستان تکرار شد، آب شرب شهروندان شور شد، هور در آتش سوخت، گاومیش‌ها و نخیلات تلف شدند، در سرطان و آلودگی رتبه دار شدیم، در تورم و بیکاری و طلاق، خودکشی و بزهکاری‌ و… و امروز هم دریچه‌ی سدها باز شده و ده‌ها روستا و شهر به زیر آب رفته است و هزاران نفر در معرض بی‌خانمانی‌ قرار گرفته اند.

 آقایان مجلسی و دولتی و نهادهای نظارتی، امروز شما مخاطب اصلی ما مردم خوزستانید، چرا ساده ترین مشکلات ما به ابربحران‌ها و ابرچالش های ملی تبدیل می‌شود که نیاز به ورود مقامات ملی است؟

 اگر‌ نمایندگان و مسئولین محلی به وظایف خود عمل کنند، اگر بر اساس ظرفیت ها، امکانات و اعتبارات تخصیص یابد آیا نیاز به تذکرات و ورود رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس و یا مقامات عالی‌رتبه نظامی است؟

 آیا اگر مدیران منصوب شده شما و صد البته نمایندگان انتخاب شده از سوی‌ ما مردم به وظیفه‌ی اصلی خود عمل کنند، آیا این استان استراتژیک با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت هر روز باید مشکلاتش‌ به دولت و مجلس و نهادهای نظارتی و قضایی کشیده شود؟

 روی صحبت با هر سه قوه است، با مردم هم هست، اما اگر انتصابات بر اساس شایسته سالاری باشد، اگر تخصیص اعتبارات و توجهات بر اساس ظرفیت ها باشد، اگر نظارت ها صحیح باشد، هیچ‌گاه نیاز‌ به کشاندن بحران های خوزستان به عالی ترین مقام قانون اساسی و کشور نیست، دیگر خوزستان امنیتی نخواهد بود و مشکلاتش توسط مدیران میانی و ۱۸ نماینده حل خواهد شد.

پی‌نوشت: امروز مردم کشاورز و کارگر و جوانان مناطق سیل زده نمایندگان شما را به حضور نپذیرفتند و با بازوان توانمند خود، تا کمر در آب ایستاده سعی در حل مشکلی کردند که تنها عاملش بی تدبیری بوده

#اندکی_تفکر

الف.میم خوزستان

مطالب پیشنهادی