هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به وقوع سیل در استان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت : با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان سامانه بارش‌زا از اواسط فردا تا اواخر روزسه شنبه ۲۷آذر وارد استان شده که ابتدا سبب افزایش ابرو بارشهای پراکنده ، سپس بارشهای فراگیر همراه بارعدوبرق، وزش بادهای قابل ملاحظه وتندبادهای لحظه‌ای وبارش برف در ارتفاعات استان می شود .
کیامرث حاجی زاده افزود : بارش درمناطق شمال ، غرب ، شرق ، مرکز و بصورت نقطه ای دربرخی مناطق جنوبی استان ازشدت بیشتری برخوردار خواهد بود و با توجه به شدت بارش‌ها آبگرفتگی معابرو مسیلها دور از انتظار نخواهد بود و شمال خلیج فارس در این مدت مواج می باشد.
وی ادامه داد : در این اطلاعیه از فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها خواسته شده است نسبت به اتخاذ تمهیدات و انجام اقدامات لازم ، آماده باش نیروهای امدادی ، خدماتی و دستگاه های مربوطه و اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان به ویژه روستائیان ، عشایر ، کشاورزان، صیادان و صاحبان قایق های موتوری برای نزدیک نشدن به رودخانه ها و مسیل ها را انجام دهند.
همچنین براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزسان آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده  قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد و مه یا مه رقیق صبحگاهی و از اواسط دوشنبه تا اواخر سه شنبه همراه با افزایش ابر رگبار و رعدو برق و وزش بادقابل ملاحظه است.

مطالب پیشنهادی