بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواستار مطالبات خود شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: جمعی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز یکشنبه در اعتراض به آنچه پرداخت نشدن پاداش سنوات خدمت خود بیان کردند در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

نماینده تجمع کنندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:پاداش سنوات و پول مرخصی های بازنشستگان از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ پرداخت نشده است.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: با وجود پیگیری انجام گرفته اما تاکنون نتیجه ای از سوی مسئولان مربوطه حاصل نشده است.
این فرد معترض ادامه داد: برخی از مسئولان دانشگاه در پاسخ به ما نداشتن بودجه کافی را عنوان می کنند اما با پیگیری از تهران به ما اعلام شد پرداخت بودجه بازنشستگان به عهده دانشگاه ها سپرده شده و باید مدیریت کنند.
وی گفت:با پیگیری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز اعلام شد که تنها بودجه های عمرانی در اختیار ما قرار دارد.
این بازنشسته معترض ادامه داد: تجمعات زیادی از جمله مقابل استانداری، و فرمانداری اهواز داشتیم اما جوابی دریافت نکرده ایم.
وی بیان کرد: در یکی از سفرهای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اهواز نیز این موضوع با وی مطرح، و قرار شد موضوع پیگیری و نتیجه اعلام شود اما اعلام نتیجه نشد.
مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این باره گفت:در زمینه پاداش بازنشستگان
از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، هیچگونه وجهی به دانشگاه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص داده نشده است.
گل محمد مسیحی بیان کرد: با وجود تنگناهای مالی موجود، این دانشگاه از محل منابع داخلی چهار ماه ابتدای سال ۹۵ و بخشی به صورت علی الحساب به میزان ۸۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی افزود: مکاتبات متعددی از سوی این دانشگاه با وزارت متبوع و سازمان برنامه و بودجه از طرف ریاست دانشگاه علوم پزشکی، و همچنین مکاتبه ای از طرف استاندار مبنی بر پیگیری این امر صورت گرفته است.
مسیحی ادامه داد: تمامی مطالبات و اسامی و شماره حساب با مبالغ سهم هر بازنشسته به سازمان برنامه و بودجه و وزارت متبوع ارسال شد ولی تاکنون نتیجه ای حاصل نشد و دانشگاه نیز به توجه به مشکلات مالی موجود، توان پرداخت مبالغ بازنشستگان را از محل منابع خود ندارد.
مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: پیگیری مستمر و مداوم از طریق همکاران این دانشگاه با کارشناسان ، مدیران و معاونان سازمان برنامه و بودجه و وزارت صورت گرفته که هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد: همکاران سازمان برنامه و بودجه کمک کنند و تخصیص مورد نظر برای پرداخت مطالبات بازنشستگان دانشگاه همانند بازنشستگان آموزش و پرورش در نظر گرفته تا مطالبات آنها پرداخت شود.
این تجمع از ساعت ۹ صبح تا حدود ۱۱ ادامه داشت.

مطالب پیشنهادی