رهایی ۲۴ اعدامی در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در دومین نشست فصلی روسا و دادستان های حوزه های قضایی سراسر استان گفت: اعضاء شوراهای حل اختلاف خوزستان با تلاش و کوشش خود توانستند طی ۸ ماهه سال جاری ۲۴ نفر از محکومان به قصاصرا از چوبه دار رها کنند.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۱۳۳ پرونده به شعب ویژه زندانیان شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که از این مجموع ۱۱۰پرونده به صلح و سازش مختومه و ۸۰ زندانی در این مدت آزاد شدند.

زبیدی نیا بیان داشت: ۲۶درصد وارده پرونده به شوراهای حل اختلاف خوزستان افزایش و ۳۴ درصد از این پرونده های که قابل مصالحه بودند طی ۸ ماه گذشته با صلح و سازش ختم شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف تاکید و تصریح کرد: فلسفه وجودی شورای حل اختلاف صلح و سازش اختلافات بین مردم است و لازم است با توجه به سیاست های قوه قضائیه بر رعایت حقوق شهروندی، جلب اعتماد و رضایت مردم، پیشگیری و کاهش از جرم و حل و فصل دعاوی بین مردم باید از ظرفیت بالقوه شورای حل اختلاف استفاده بهینه نمود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه از ۱۴۳ قاضی که در اوقات پاره وقت و تمام وقت جهت رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف این استان همکاری خوبی داشتند تقدیر و تشکر کرد.

مطالب پیشنهادی