قطبی: همان افشین هستم، با موهای سفیدتر!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: افشین قطبی می گوید پرسپولیس همیشه در قلب من است اما مقابل این تیم دوست دارم تیمم بهترین بازی را ارائه کند.

به گزارش “ورزش سه”، افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران و حال حاضر فولاد خوزستان به صورت تلفنی میهمان ویژه برنامه نود بود. او در ابتدا صحبت هایش را اینطور آغاز کرد: خیلی تشکر می کنم اجازه دادید به تمام مردم قشنگ ایران سلام بگویم و خوشحال شدم بعد از ۹ سال توانستم برگردم ایران و به مردم خدمت کنم.

 

فولاد آرنا انگیزه زیادی به من داد

اولا من فکر کنم کسانی که یک ذره در ایران تجربه دارند، می دانند فولاد یکی از بهترین‌ها در ساخت بازیکن، امکانات برای مربیان است و یکی از بهترین تیم ها برای مربی است که می خواهد افتخار بین المللی بیاورد. وقتی فهمیدم فولاد می خواهد با من صحبت کند و دیدم که یک استادیوم خوب ساخته اند، انگیزه زیادی به من داد. دکتر رضایی توانست قلبش را به من وصل کند، پدر بزرگ من از شیراز است و خوزستانی ها هم خیلی خون گرم، فکر کردم می توانیم کارهای جذابی انجام دهیم.

 

همان افشین قطبی هستم، ما موهای سفیدتر!

من فکر کنم تعریف کردن یک موفق بستگی به زاویه دیدگاه دارد. برای کسی که در کشور دیگر است باید ۲ برابر اهل آنجا کار کند و تلاش کند آنجا بماند. لیگ ژاپن بهترین لیگ آسیا است، من آنجا باید تلاش می کردم و مخصوصا بازیکنان خیلی جوانی داشتم، آن تیم جوان ترین تیم تاریخ ژاپن بود، توانستیم در وسط جدول بمانیم و در فینال جام حذفی هم باشیم. به خاطر پاتریک کلایورت آنجا رفتم.

چین یکی از پولدارترین لیگ های دنیا است. تمام تفکر کشور چین این است که می خواهند تیم ملی خوب و لیگ خوب بسازند، بازیکنان و مربیان گران قیمتی آن جا بازی می کنند، من همیشه شاگرد فوتبال و زندگی بودم، رفتن به جایی که باید با مترجمت به بازیکنان برسی، کار سخت تر هم می شود. افشین قطبی همان شخصی بود که به ایران آمده، با تجربه بیشتر و موهای سفید بیشتر.

انرژی همیشه یکی از ملاک های من بوده، به خاطر این که عاشق فوتبال هستم و وقتی توپ، بازیکن و چمن را می بینم می توانم کلید سوئیچ را بزنم و خودم را وصل کنم به بازیکنانم.

 

ایران در کنار برزیل و آرژانتین است

واقعا فرقی برای من ندارد با چه کسی بازی کنیم، الان نهم جدول هستیم و فقط ۱۵ امتیاز در ۱۴ بازی بردیم، هر بازی برایمان مثل فینال است، باید تبریک بگویم به فوتبال ایران و لیگ برتر و رئیس فدراسیون و تمام کسانی که زحمت کشیدند، اگر برگردم به ۹ سال پیش می توانم بگویم فوتبال ایران پیشرفت کرده، از لحاظ هیجان و تکنیکی و خیلی دوست دارم لیگ ایران را بکنیم شماره یک در آسیا. عشقی که در فوتبال ایران است خیلی جاها نیست، ایران، برزیل و آرژانتین شاید تنها جایی هستند که عشق فوتبال در آن زیاد است. استادیومی که ساخته شده یک چیز رویایی است، هیچ وقت فکر نکردم می توانم بیایم ایران و در همچین جایی بایستم.

 

سیدجلال هیچ وقت خداحافظی نمی کند

صحنه ها خیلی کوتاه بودند، فکر میکنم گل سامان قدوس خیلی قشنگ بود.

لازم است به سیدجلال تبریک بگویم، یکی از مردان بزرگ و بسیار بسیار خوبی بوده و من لذت بردم از تمرین با ایشان و آرزوی موفقیت می کنم، بازیکنانی مثل سیدجلال هیچ وقت از تیم ملی خداحافظی نمی کنند چون ملی هستند.

مطالب پیشنهادی