افشای جزییات تنبیه بدنی دانش آموزان در یک دبستان بندرماهشهر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: هفته گذشته ناظم یکی از مدارس دبستان پسرانه بندرماهشهر به‌دلایلی نامعلوم یکی از دانش‌آموزان را تنبیه کرده است و خانواده این دانش‌آموز از تنبیه چندین و چندباره دانش‌آموزان این مدرسه به‌واسطه ناظم مدرسه پرده برداشتند.

 پدر دانش‌آموز تنبیه‌شده درخصوص جزئیات تنبیه دانش آموزان توسط ناظم مدرسه گفت: فرزند من کلاس چهارم دبستان مدرسه ایمان بوده که واقع در خیابان امام شهرستان بندرماهشهر است. چند ماه پیش مدیر این مدرسه تغییر کرد و همراه با آمدن مدیر جدید ناظمی جدید روی کار آمد.

وی بیان داشت: ناظم سابق این مدرسه چندین بار با کمربند دانش‌آموزان را تنبیه بدنی کرده و مدیر جدید نیز اخلاق و رفتار ناخوشایندی با دانش‌آموزان و اولیاء آن ها داشته است و فرزند بنده یک دانش‌آموز زرنگ بوده که در مسائل درسی محبوب معلم و دانش‌آموزان بوده است.

ولی این دانش‌آموز افزود: وقتی فرزند من هفته گذشته پس از مدرسه خواست وارد حمام شود همسرم متوجه کبودی پای فرزندمان شد که پس از سؤال از فرزندمان متوجه تنبیه بدنی چندین و چندباره دانش‌آموزان و فرزندمان با شیلنگ شدیم؛ علت تنبیه بدنی فرزندم توسط ناظم دویدن در زنگ ورزش بوده که فرزندم با تنبیه بدنی با شیلنگ مواجه شده است.

وی تصریح کرد: روز شنبه ناظم این مدرسه با شیلنگ به صورت یک دانش‌آموز دیگر زده است و ترسی در دل دانش‌آموزان ایجاد شده که این موارد را به خانواده‌ها منتقل کنند. بنده نامه‌ای به ریاست آموزش و پرورش بندرماهشهر و فرماندار این شهرستان زده و پیگیر برخورد با ناظم و مدیر مدرسه خاطی هستم و اگر لازم باشد از وزارت آموزش و پرورش پیگیر آن می‌شوم.

مجتبی دیناروند، رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر اظهار داشت: تنبیه بدنی دانش‌آ‌موزان در همه مدارس کشور متأسفانه اتفاق می‌افتد؛ جلسات مختلفی با مدیران مدارس به‌خصوص مدیران مدارس ابتدایی از اول سال تحصیلی تاکنون برگزار شده و اصل صحبت ما این بوده که تنبیه بدنی یک تخلف بوده و عملی غیرانسانی و ممنوع در مدارس است.

وی بیان کرد: تنبیه این دانش‌آموز توسط ناظم یک تخلف مشهود بوده و معلوم نیست که چگونه باید به برخی از ناظمان و معلمان گفت که دانش‌آموزان ر ا تنبیه بدنی نکنند؛ پرونده تخلف ناظم مدرسه ایمان به اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان طی چند روز آینده برای رسیدگی به آن ارسال می‌شود./ تسنیم

مطالب پیشنهادی