در معارفه دادستان نظامی خوزستان مطرح شد؛

اعدام متهمان حادثه تروریستی اهواز دروغ است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: پرونده رسیدگی به حادثه تروریستی ۳۱شهریور اهواز درمرحله تحقیقات است و کار به دقت دنبال می شود.

حجت الاسلام شکرا… بهرامی چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی خوزستان  افزود:نمی توان برای پایان تحقیقات این پرونده زمان مشخصی تعیین کرد چون مساله تحقیقات زمان بر است.
وی بیان داشت: روند رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی اهواز با دقت و ظرافت در سازمان قضایی نیروهای مسلح در حال انجام است.
وی به تعداد بازداشت شدگان نظامی که در ارتباط با حادثه تروریستی ۳۱شهریور در انجام وظایف خود قصوری داشته اند اشاره ای نکرد ولی گفت: اگر قصور این افراد در دادگاه محرز شود با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: خدمات جهادگونه نیروهای مسلح در تامین امنیت جامعه با تخلفات و جرایمی که در آن نهاد رخ می دهد قابل مقایسه نیست.

* اعدام متهمان حادثه تروریستی اهواز دروغ است
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: هیچ یک از متهمانی که در ارتباط با حادثه تروریستی ۳۱شهریور بازداشت شده اند اعدام نشده اند.
وی افزود: رسانه های بیگانه و معاند به دروغ اعدام این متهمان را مطرح کردند که همان موقع از سوی دستگاه قضایی تکذیب شد.
در جریان جنایت کور تروریستی ۳۱شهریور ماه اهواز که همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح خوزستان در بلوار قدس اهواز رخ داد ۲۴ نفر از جمله ‘محمدطه اقدامی’ کودک چهارسال اهوازی با شلیک مستقیم تروریست ها به شهادت رسیدند و ۶۹نفر مجروح شدند.
هر پنج عامل تروریستی این حادثه نیز با شلیک متقابل ماموران امنیتی و انتظامی مستقر در جایگاه رژه به هلاکت و به سرای عمل ننگین خود رسیدند.

* پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست سازمان قضایی نیروهای مسلح
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ، پیشگیری از وقوع جرم را اولویت نخست این سازمان بیان کرد و افزود:در سال های اخیر با آموزش و کلاس های توجیهی میزان وقوع برخی جرایم در نیروهای مسلح به صفر رسیده است.
حجت الاسلام بهرامی گفت: البته دستگاه های اجرایی و نظارتی نیز در خصوص پیشگیری از وقوع جرم نیز وظایفی دارند که اگر آنان نیز به وظیفه خود عمل کنند بسیاری از جرایم در جامعه رخ نخواهد داد و آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد.
وی ادامه داد:پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح جزو برنامه های قطعی و مستمر است و تعطیل بردار نیست.
در این آیین که شماری از مسئولان قضایی خوزستان ، جمعی از فرماندهان ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و امنیتی و فرماندار اهواز حضور داشتند خیراله کشت زر به عنوان دادستان نظامی خوزستان معرفی و از ابراهیم ممبینی دادستان نظامی پیشین خوزستان قدردانی شد.

مطالب پیشنهادی