بحران منابع انسانی در شهرداری های خوزستان!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: هر روز خبری از اعتراضات کارگری یکی از شهرداری های خوزستان به گوش می رسد.

به گزارش عصرجنوب – طی کمتر از یکماه گذشته کارگران شهرداری های آبادان، بندرامام،‌ شوشتر، لالی، شادگان، خنافره، کارون و چند شهر دیگر در اعتراض به عدم دریافت به موقع حقوق تجمعاتی را برگزار کرده اند.

در شوشتر شرایط سخت تر است و منابع کارگری گزارش داده‌اند که حدود ۵۰۰ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانکاری مجموعه شهرداری شوشتر، از اردیبهشت ماه سال جاری حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

مدتی پیش هم درشادگان کارکنان معترض درب شهرداری این شهر را بر روی شهردار بستند و کارگران شهر خنافره اعتراض خود را به مقابل استانداری خوزستان کشاندند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در تیرماه سال جاری گفته بود: بیشتر نیروهای انسانی شاغل در شهرداری ها مازاد هستند.

علی رغم ممانعت استانداری از استخدام بدون ضابطه نیرو در شهرداری ها، اعضای شورای شهرها همچنان در حال تزریق نیرو به شهرداری ها هستند.

ارزانی بیرگانی فرماندار سابق اهواز نیروهای مازاد در شهرداری ها را تا ۳ برابر نیروی انسانی مورد نیاز اعلام و این موضوع را عامل ایجاد فشار مالی و روانی خوانده بود.

بر اساس گفته برخی مسئولین شهری، در شهرداری آبادان بیش از ۱۵۰۰،خرمشهر بیش از ۷۰۰، اهواز بیش از ۴۸۵۰، بندرامام بیش از ۳۰۰، کوت عبدالله بیش از ۲۰۰ و به گفته مسئولین دزفول، شوشتر و بهبهان حجم زیادی نیروی مازاد روی دست این شهرها مانده است.

مسئولین کشوری امید داشتند استانی شدن توزیع ارزش افزوده موجب تقویت برخی شهرداری های کم بضاعت شود اما ظاهرا این موضوع کمک چندانی به مشکلات شهرداری هایی که هرروز خبر ورشکستکی یکی از آنان به گوش میرسد نکرده و اکنون تنها امید باقی مانده شهرداران به دریافت عوارض آلایندگی است که مدتهاست صنایع از پرداخت آن سر باز میزنند.

مطالب پیشنهادی