سفیر دانمارک فردا به تهران باز می گردد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک روز سه شنبه در توییتی با اشاره به گفت و گو با سفیر دانمارک در تهران، اعلام کرد که وی فردا (چهارشنبه) به تهران باز می گردد.

مرادیان درصفحه توییترخود نوشت: امروز (سه شنبه) با دنی عنان سفیر دانمارک در تهران صحبت کوتاهی داشتم. خبر داد که فردا به تهران بر می گردد. اظهار امیدواری کردیم تا با تلاش و کوشش دو سفارت مشکلات برطرف شود.

به گزارش ایرنا؛ مقامات دانمارک مدعی شده بودند که یک فرد مرتبط با ایران یکی از مقامات گروهک تروریستی الاحوازیه را در این کشور زیر نظر داشته است.

بعد از طرح این ادعا، دانمارک سفیر خود را در اواسط آبان ماه از تهران فراخواند.

در واکشن به این اقدام دانمارک، جواد ظریف وزیر خارجه ایران با اشاره به ادعای برخی از مقامات دانمارکی درخصوص عملیات نافرجام علیه یکی فرد در این کشور، انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را قویا تکذیب کرد و افزود: به هیچ عنوان این طور نبوده است.

ظریف تاکید کرد: طرح چنین ادعاهایی در مورد دخالت ایران در حادثه دانمارک و دستگیری که اخیرا انجام شده ساخته موساد است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در واکنش، ادعای مقام‌های اطلاعاتی دانمارک را رد کرده و این اتهامات را’توطئه‌ای ازسوی دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن روابط رو به گسترش ایران با اروپا’ توصیف کرده است.

روزسه‌شنبه(۳۰اکتبر،۸ آبان) سرویس اطلاعاتی دانمارک مدعی شد، برخی یا گروهی قصد ترور یک فعال مخالف ایرانی را داشته‌اند که در دانمارک زندگی می‌کند.

حمله تروریستی در شهر اهواز روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در جریان مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس روی داد که در جریان آن ۲۵ نفر از افراد حاضر برای تماشای مراسم از جمله شماری از زنان و کودکان شهید شدند.

مطالب پیشنهادی