۶هزارو۵۰۰ هکتار از مزارع پرورش ماهی خوزستان غیرمجاز است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل محیط زیست خوزستان مساحت مزارع پرورش ماهی غیرمجاز در سطح استان را ۶هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه هزاران تن ماهی در این مزارع پرورش می شود.

احمدرضا لاهیجان ‌زاده بیان کرد: مساحت کل مزارع پرورش ماهی در خوزستان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۵۰۰ هکتار آن مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده اند.

وی افزود: این مزارع غیر از مزارع پرورش ماهی غیر مجاز خوزستان هستند.

دبیر شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون ادامه داد:با توجه به اینکه مزارع غیرمجاز در امور مالیاتی هیچ گونه پرونده ای ندارند نمی توان آنها را برای پرداخت عوارض معرفی کرد.

وی گفت: برای اینکه این مزارع به جمع پرورش ماهی های مجوز دار ملحق شوند ساز و کار قانونی باید اجرا شود و در این زمینه اداره کل شیلات متولی آن است.

لاهیجان زاده با اشاره به انتقاد پرورش دهندگانی که مشمول پرداخت حق آلایندگی شده اند ، بیان کرد: مبالغ اخذ شده در زمینه آلایندگی مزارع به حساب خزانه کشور واریز می شود و دولت در خصوص نحوه هزینه کرد آن تصمیم گیری می کند.

وی همچنین در خصوص مصوبه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر تعیین مرجعی غیر از اداره کل محیط زیست خوزستان برای بررسی آزمایشگاهی آلایندگی پساب های مزارع پرورش ماهی، گفت: طبق قانون ، محیط زیست مرجع رسیدگی به این موضوع است و انجام این آزمایشات در مراجع دیگر رسمیت ندارد.

دبیر شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون افزود:مجتمع های پرورش ماهی نباید خروجی پساب به رودخانه ها داشته باشند و علاوه بر این محیط زیست این آمادگی را دارد تا بررسی مجدد آزمایشگاهی در این اداره کل با حضور متقاضی انجام شود.

لاهیجان زاده گفت:با توجه به اختلاف نظر پیش آمده ، آزمایشات انجام شده برای تعیین تکلیف نهایی به سازمان محیط زیست کشور ارجاع داده خواهد شد/ایرنا

 

 

مطالب پیشنهادی