۳ بازارچه مرزی در خوزستان ایجاد می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: «امید بن عباس» مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اعلام کرد: مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی در استان نداریم و مردم اطمینان داشته باشند تا پایان سال بازار با ثباتی  در استان خوزستان خواهیم داشت.
در این راستا ماهانه ۳۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۷۰ تن گوشت قرمز گرم وارداتی در خوزستان توزیع می‌شود. وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در بازار خوزستان در چند ماهه اخیرتوضیح داد که این مشکلات به‌دلیل افزایش نرخ ارز و افزایش تقاضا به وجود آمده بود که با دستور استاندارضمن ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از مرز شلمچه توسط همسایگان خارجی خوزستان، قرارگاه فرماندهی اقتصادی در استان راه‌اندازی شد.
بن عباس با تأکید بر اینکه فعالیت این قرارگاه در این مدت به‌صورت شبانه روزی بوده است گفت: نماینده تام الاختیار تمام نهادها از جمله اجرایی و امنیتی دراین قرارگاه حاضر هستند. معاون استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: کماکان ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از مرز شلمچه پابرجاست ولی برای رفاه حال همسایگان خارجی و رونق بازار شهرهای مرزی ایجاد سه بازارچه مرزی در شوش، هویزه و شلمچه در دستور کار قرارگرفته و روال کاری خود را طی می‌کند.

وی همچنین از پایش شدید ناظران بر قیمت‌ها و کم فروشی‌های احتمالی در بازارخبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا با متخلفان برخورد می‌کنیم و با کسی در این زمینه تعارف نداریم. بر اجرای ماده ۲۸ قانون نظام صنفی (آیین‏ نامه اجرایی تعطیل موقت واحدهای صنفی) تأکید داریم و تمام واحدهای صنفی در جریان قرار گرفته‌اند بنابراین هیچ گونه قصوری پذیرفته نیست.

مطالب پیشنهادی