با تصمیم منطقه آزاد؛

ورود بدون ویزای عراقی‌ها به آبادان و خرمشهر فعلا ممنوع

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند گفت: ورود اتباع خارجی عمدتا عراقی بدون روادید به منطقه آزاد اروند تا اطلاع ثانونی ممنوع است.

سیدمرتضی نعمت زاده ساماندهی گیت های خروجی شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر را لازم و ضروری خواند و گفت: ساماندهی ، کنترل و نظارت بر گیت های خروجی به سمت اهواز، ماهشهر و ۲ گیت جاده امام جعفر صادق (ع) – اهواز و خرمشهر – اهواز و نیز راه آهن راهکار لازم برای ورود بدون روادید اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند است.
وی اظهار داشت: در هفته گذشته نشست هایی در این خصوص با نیروهای انتظامی ، نظامی و بخش رسمی اجرایی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شده و مقرر گردید کنترل و نظارت گیت ها از سوی نیروهای نظارتی اعمال شود.
به گزارش ایرنا در مدت لغو روادید سفر به منطقه آزاد اروند به طور متوسط روزانه تا چهار هزار نفر از اتباع کشور عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر کردند.
ورود اتباع خارجی به ایران بدون روادید از مرز شلمچه ۹ آذر ۱۳۹۶ اجرایی شد و تا ۱۴ مهرماه امسال ۵۰۰ هزار نفر با بهره مندی از این امتیاز بدون روادید به منطقه آزاد اروند سفر کردند.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه همجوار کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیت حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مطالب پیشنهادی