انتشاراسامی هیئت‌ مدیره شرکتهای شستا تادوشنبه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: وزیر تعاون: تا دوشنبه اسامی هیئت مدیره شرکت‌های شستا منتشر می‌شود و این نخستین اقدام در خصوص شفاف سازی است.

آقای شریعتمداری در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ساز و کار مستمری برای ارتباط هرچه بیشتر به عمل بیاوریم برخی از مشکلات برطرف می شود.
وی با بیان اینکه این جلسه مقدماتی است ، گفت: در حوزه مسائل مربوط به تامین اجتماعی ، برنامه روشنی طی سالهای متمادی شاهد نبودیم و ضروری است کمیته مشترکی را بوجود بیاوریم.
شریعتمداری گفت: در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید کارگروه مشخصی
بین مجلس و وزارتخانه داشته باشیم و یک برنامه مشخصی را زمینه سازی کنیم .
وی با بیان اینکه یکی از اصول حاکم بر کار ما شفاف سازی است، گفت: نخستین اقدام ، شفافیت در اعلام اسامی اعضای هیات مدیره شرکت های شستا و وابسته به شرکت های شستا است که در واقع این نخستین اقدام برای شفاف سازی است.
وی ادامه داد: بیش از هزار مدیر در سراسر کشور در این حوزه داریم و این حق مردم است که بدانند اعضای هیات مدیره این شرکت ها چه کسانی هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: در بخش معاملات و بویژه تعاون هیچ چیزی بدون اطلاع و حضور مردم انجام نمی شود و هر گونه مزایده و مناقصه باید به صورت شفاف به مردم اعلام شود.
شریعتمداری افزود: در بحث انتصابات در این وزارتخانه نیز باید اشکالات را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه باید تصویری از وضع موجود را ارائه کنیم که مشخص شود چه چیز را تحویل گرفتیم، گفت: تا دوشنبه این موضوع نیز روشن می شود و در واقع اعلام می کنیم که در هر موقع وضع ما چگونه است و یا صندوق های این مجموعه در چه شرایطی قرار دارد، در این خصوص از همه مدیران فعلی خواسته ایم تا تصویری از وضع موجود ارائه کنند.
شریعتمداری با بیان اینکه سرمایه گذاری در کشور با مشکل مواجه است، گفت: یکی از راهها استفاده از صندوق های بیمه ای است که وجود دارد.
وی گفت: در حوزه اشتغال نیز سه جلسه با شرکای اجتماعی برگزار کردیم و هم اکنون ۱۲ و ۹ دهم درصد سرپرست خانوارها، خانم ها هستند که باید برنامه ریزی شود.
شریعتمداری افزود: ۵۰۰ کارآفرین برتر بعد از انقلاب را شناسایی کردیم که از آنها دعوت خواهیم کرد مشارکت کنند و در بحث آموزش های فنی و حرفه ای نیز قدم های خوبی برداشته شده است.

مطالب پیشنهادی