به صدا در آمدن آژیر قرمز در راههای مواصلاتی استان خوزستان!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  تعطیلى پروژه ها و غیر استاندارد ماندن راههای استان، اسیر کم تجربگی و بی تخصصی مدیریت ناکارآمد اداره کل راه، مسکن و شهرسازی خوزستان شده است.

عماد صالح وند در کانال انتخاب خوزستان نوشت: با تغییر منوچهر رحمانی بعنوان یکی از پرکارترین و در عین حال کم ادعاترین مدیران اجرایی استان خوزستان از راس مدیریت اداره کل راه، مسکن و شهرسازی خوزستان و انتصاب تعجب آور معاون اداری و مالی همان اداره کل بجای ایشان، سبب شد تا موجی از تعجب پیش روی نخبگان استان قرار گیرد!
روندی که باعث شد عباس پورسلان با رشدی غیر طبیعی از مسئولیت واحد حراست اداره کل راه، مسکن و شهرسازی به معاونت برسد، یکی از رنجهای خوزستان در نحوه چیدمان مدیریت دستگاههای اجرایی استان بشمار می رود.
رنجی که هزینه آن به قیمت جان باختن و مصدوم شدن صدها تن از هم استانیها و هموطنان عزیزمان در راههای مواصلاتی و بین شهری خوزستان می باشد، بگونه ای که اکنون بسیاری از راههای بین شهری استان بعنوان جاده های مرگ شناخته می شوند و کشته شدن انسانهای بی گناه در این راههای مواصلاتی باعث شده شهرت جاده های مرگ در خوزستان، حتی شهرتی جهانی نیز بیابند!

قصه پرغصه عدم تعریض راههای بین شهری خوزستان، ناایمن ماندن و غیر استاندار بودن این مسیرها و تعطیلى پروژهها نتیجه تفکر غیر اصولی در مدیریت اداره کل راه، مسکن و شهرسازی خوزستان است که عمده دلیل آنرا می توان تشابه شگرف شیوه اداره آن مجموعه با نوع مدیریت محمود احمدی نژاد در دولتهای نهم و دهم تشبیه کرد که به یکباره همه چیز از روالی طبیعی و هدفمند به ناکجا آبادی بی پایان رهنمون می شد و اینگونه مدیران نیز به هیچ مرجعی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود نبودند و نیستند!

مهمترین ره آورد حضور عباس پورسلان در راس هرم مدیریتی اداره کل راه، مسکن و شهرسازی، تعطیلی بزرگترین پروژه های عمرانی در خوزستان بود، تعطیلی پروژه هایی که گذشت هر ثانیه از بلاتکلیف ماندن آنها مصادف با از دست رفتن جان انسان های بی گناه و داغدار شدن خانواده ها می شود، که همه و همه حاصل مدیرکلی یکی از بی تخصص ترین افراد حاضر در راس مدیریت دستگاههای اجرایی خوزستان است!
در همین ارتباط شنیده شده است عباس پورسلان که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته کشاورزى با گرایش آبیارى و کارشناسی ارشد در رشته صنایع می باشد، فاقد هرگرنه اشراف مدیریتی در امور فنی مجموعه ای است که متاسفانه مدیریت یکی از فنی ترین ادارت کل خوزستان در چنبره قدرت فردی بی تخصص قرار بگیرد!
چنبره ای که هر روز بیشتر ماندن این فرد بی تجربه بر مسند آن به ریخته شدن خون هموطنی بی گناه در راههای بین شهری خوزستان منجر خواهد شد.

اما با استعفا و کناره گیری عباس آخوندی از وزارت، این امیدواری وجود دارد که با حضور وزیر جدید راه، مسکن و شهرسازی، اشتباه محرز و مسلم آخوندی در انتصاب اشتباه عباس پورسلان تصحیح، و فردی دارای تحصیلات مرتبط که تجربه کافی مدیریتی در زمینه های فنی و نه حراستی داشته باشد، عهده دار مدیریت اداره کل راه، مسکن و شهرسازی استان شود تا انشالله از جان باختن پیاپی و هرروزه شهروندان خوزستانی در مسیرهای پر خطر استان جلوگیری شده و چرخ توسعه راههای خوزستان به حرکتی دوباره درآید.

توضیح: مسُولیت‌ مطالب با نگارنده‌ یادداشت می‌باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.