جلوگیری از سوزاندن روزانه ۱۵ میلیون فوت مکعب گاز در مناطق نفتخیزجنوب

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست تعمیرات اساسی مناطق مدیریت تعمیرات و تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با تعمیر اساسی توربین نیروکوپربسمر از گاز سوزی روزانه ۱۵ میلیون فوت مکعب در این شرکت جلوگیری شد.

مهندس علیرضا صالحی سلمی در این خصوص اظهار داشت: توربین نیروکوپربسمر مدل کبری ۱۸۲در کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰ در سال ۱۳۶۸راه‌اندازی و پس از ۱۲۰ هزار ساعت کارکرد در سال ۱۳۹۴ به علت قدمت مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت.

وی افزود: در بازرسی‌های اولیه مشاهده گردید لولاهای توپی شکل (BALL JOINT ) که از قطعات بسیار مهم و اتصال دهنده بدنه به پایه‌های اصلی توربین نیرو هستند و همچنین اگزاست مجموعه فوقانی و سیستم عایق‌بندی آن دچار آسیب شده بود.

صالحی‌سلمی در ادامه اظهار داشت: پس از شناسایی نقاط آسیب دیده، تعمیرات اساسی بر روی این توربین از جمله بازسازی و ساخت قطعات مورد نیاز، تعمیر روتور توربین نیرو، جوانه‌سازی تیغه‌ها، تعویض نشت‌بندهای میانی و بالانس کارگاهی روتور و همچنین تعویض و تنظیم یاتاقان‌های شعاعی و جانبی به همت کارکنان خدوم تعمیرات اساسی ناحیه آغاجاری محقق شد و در سرویس عملیاتی قرار گرفت.

مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی یکی از مدیریت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که در زمینه ساخت، پشتیبانی، تعمیرات و نگهداری، ماشین‌آلات فرآیندی، توربین‌ها، کمپرسورهای گازی، پمپ‌های انتقال نفت، الکتروموتورها و تجهیزات فرآورشی فعالیت می‌کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.