نماینده اهواز: محرومیت های خوزستان به مرز هشدار رسیده است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان در مهار مشکلات خوزستان، گفت: خوزستان برای توسعه راهی جز عملیاتی شدن لایحه جامع توسعه خوزستان توسط دولت ندارد.

به گزارش ایسنا، جواد کاظم نسب در نطق میان‌دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خوزستان و شهادت شهدای اخیر حادثه اهواز گفت: در سی‌ویکم شهریورماه همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس دستان آلوده آمریکا و اسرائیل از آستین داعش و الاحوازیه بیرون زد و ما را در غم شهدا بر سوگ نشاند، ولی پس از آن با فرمایش مقام معظم رهبری موشک‌های سپاه بر سر طراحان و عاملان این عملیات تروریستی فرود آمد و گوشمالی سختی بر آنها و عاملان این حمله تروریستی وارد شد.

وی با بیان اینکه «در حالی که ماتم زده شهادت جوانان بودیم عده‌ای اشاره را به سوی مردم عرب بردند و آنها را متهم به پرورش تروریست کردند»گفت: ایثار و خدمات مردم عرب بر کسی پوشیده نیست. مردم عرب، شیعه سالار شهیدان هستند که در هشت سال دفاع مقدس ۱۶ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند. مردم عرب شهدایی را برای دفاع از حرم ائمه اطهار در جبهه مقاومت در سوریه و عراق تقدیم اسلام کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: حوزه انتخابیه من از چالش‌ها و آسیب‌های زیادی رنج می‌برد ولی بی‌توجهی به این‌ها موجب زمینه‌سازی سوء‌استفاده دشمنان می‌شود. خوزستان با وجود منابع طبیعی و صنعتی از چیزی جز ضایعات زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی بهره نبرده، نگاه به خوزستان به عنوان کانون تولید ثروت برای مرکز بیشترین آسیب را به این استان وارد کرده و موجب رکود این استان شده است. علی‌رغم وعده‌های وزارت نفت، عدم پرداخت حق آلایندگی و عوارض مرتبط با نفت به محیط زیست این استان موجب چالش کرده و موجب شده که روند توسعه در این استان با کندی پیش برود.

کاظم‌نسب ادامه داد: اکثر مدارس استان فرسوده هستند. آب شرب مردم در وضعیت هشدار است و در برخی مناطق آب و فاضلاب به شرب مردم می‌رسد. کشاورزان به دلیل نبود آب دچار مشکل شده‌اند.

نماینده اهواز در پایان بیان کرد: هوا ناجوانمردانه گرم است. برای فرار از این گرما باید به آب پناه برد، اما شوری آب نمی‌گذارد. ریزگردها نفس را تنگ می‌کنند ولی دود سیاه هم به آن اضافه شده، این مشکلات را مردم خوزستان تجربه می‌کنند. هیچ راهی برای برون رفت از شرایط کنونی خوزستان وجود ندارد به جز توقف طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای و سیاست پوسیده سدسازی. خوزستان برای توسعه راهی جز عملیاتی شدن لایحه جامع توسعه خوزستان ندارد که دولت باید به این موضوع توجه کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.