کلاف سردرگم مدیریت نفت مسجدسلیمان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تیم نفت مسجدسلیمان که پس از حدود ۳ سال به لیگ برتر بازگشته است، این روزها هنوز در گیر و دار مسائل مدیریتی است که این وضعیت، هواداران این تیم را نگران کرده است.

داستان مدیریت نفت مسجدسلیمان تبدیل به موضوع پیچیده‌ای شده که خود نزدیکان این باشگاه هم هنوز قرائت درستی از ساختار مدیریتی این باشگاه ندارند.

نفت مسجدسلیمان، دلخوشی مردم…

زردپوشان دیار زاگرس که پس از ۳ سال برای بار دوم به لیگ برتر راه یافتند، این بار اما با امید و آرزوهای زیاد، هدف‌های بلند و دلخوشی‌های بیشتر؛ یک شهر رؤیای رسیدن نفت را به قله‌های موفقیت در لیگ برتر در سر می‌پروراند در حالی که ظاهراً کار در دست کسانی است که با تلاش برای تحقق رؤیاهای مردم مسجدسلیمان بیگانه‌اند.

در ابتدای فصل جاری، اولین اتفاق تکان‌دهنده درباره زردپوشان مسجدسلیمان، اعلام موضع رسمی وزارت نفت بود مبنی بر اینکه این وزارت دیگر هزینه‌ای برای تیم‌هایش در لیگ برتر پرداخت نمی‌کند و تیم‌های زیرمجموعه این وزارت باید از محل اسپانسرینگ، تأمین اعتبار کنند.

آغاز داستان مدیریت مجهول!

طی سیاست‌گذاری وزارت نفت، هیئت مدیره و مدیرعامل فصل قبل نفت مسجدسلیمان از رأس امور این باشگاه کنار رفتند، و این تیم به نوعی تبدیل به تیمی شد که فقط نامی از نفت را یدک می‌کشید و البته شرکت نفت شهر مسجدسلیمان هم درباره این تیم ادعای مالکیت داشت.

به‌هرحال پس از سردرگمی‌های فراوان و درحالی که روزهای مهم پیش‌فصل برای نفت با بلاتکلیفی یکی پس از دیگری طی می‌شدند، کیوان بابادی با تأیید استاندار خوزستان و مدیرکل ورزش و جوانان استان، برای سر و سامان دادن به اوضاع نفت به‌عنوان سرپرست باشگاه حکم گرفت و شروع به فعالیت کرد.

بابادی در پیچ و خم انتخاب سرمربی دریافت که کار سختی دارد زیرا افراد بسیاری در اطراف باشگاه خود را صاحب حق رأی و حق اظهار نظر درباره امور نفت می‌دانستند.

از جریانات انتخاب سرمربی، آغاز فصل و رفتن عبدالله ویسی که بگذریم می‌رسیم به انتخاب یک هیئت مدیره توسط شرکت نفت مسجدسلیمان که به گفته بابادی، وزارت نفت تا امروز این هیئت مدیره را به رسمیت نشناخته است.

آغاز عزل و نصب‌های عجیب

هیئت مدیره مذکور، پس از اینکه بابادی با گلایه از اوضاع باشگاه، در مصاحبه‌ای اجمالاً استعفا داد، پیمان مولایی را به‌عنوان سرپرست جدید باشگاه معرفی کرد که البته بابادی نیز به کار خود ادامه داد و مشخص نشد چه کسی سرپرست واقعی باشگاه است.

به‌هرحال چندی پیش، طی اتفاقی عجیب، مولایی نیز از سوی هیئت مدیره کنار گذاشته شد تا معمای پیچیده سرپرستی یا مدیرعاملی این باشگاه با انتصاب نصیریان‌دوست، پیچیده‌تر شود.

پیمان مولایی اما در این رابطه می‌گوید: درباره سوابقم باید بگویم که من رئیس ترابری نفت مسجدسلیمان بودم اما به‌دلیل فعالیت در ستاد آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، من را عزل کردند و پس از یک سالی که سمتی نداشتم، روزی از من دعوت کردند تا به‌عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان منصوب شوم.

وی افزود: من مدت‌ها است رئیس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی آزادگان مسجدسلیمان نیز هستم که این باشگاه ۶۰ ساله شده است و ۱۲ رشته ورزشی فعال را تحت پوشش دارد و مجموعه بسیار بزرگی در مسجدسلیمان را در قالب این باشگاه داریم. ضمن اینکه من بازیکن تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان نیز بوده‌ام. در کل از من خواستند باتوجه به تجربه‌ای که دارم به هیئت مدیره بیایم.

مولایی گفت: در جلسه‌ای که پس از استعفا و رفتن ویسی، باحضور اعضای هیئت مدیره تشکیل شد، با رأی اعضا من به‌عنوان سرپرست موقت باشگاه منصوب شدم و در اولین اقدام، کار حضور مرزبان و اعضای جدید کادر فنی را پیگیری کردیم.

رد پای سیاست در انتصابات!

وی ادامه داد: پس از چند روز یکی از اعضای هیئت مدیره به من تماس گرفت و گفت که استاندار گفته که کیوان بابادی برگردد، موضوعی که البته اعضای هیئت مدیره آن را نپذیرفتند. مادامی که من سرپرست باشگاه بودم، فشارهای زیادی روی من بود که به همان دلیل مسائل جناحی و حضور من در ستاد یکی از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری بود.

سرپرست سابق باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: نهایتا چند روز پیش به من گفتند که بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گفته که مولایی در سرپرستی باشگاه نباشد و آقای نصیریان‌دوست به این عنوان منصوب شده است. در شرایطی که من اکثریت آرای هیئت مدیره را داشتم، به‌خاطر مسائل سیاسی برکنار شدم.

وزارت نفت، هنوز هم هیئت‌مدیره را رسمی نمی‌داند

اما کیوان بابادی روایت متفاوتی از اوضاع نفت دارد. بابادی به خبرنگار فارس گفت: به‌دلیل مشکلاتی که بین وزارت نفت و شرکت نفت مسجدسلیمان وجود داشت، مسئولین استان نگران بودند در ابتدای فصل تیم نفت مسجدسلیمان از این بلاتکلیفی ضربه بخورد؛ لذا بنده از مدیرکل ورزش و جوانان استان و استاندار خوزستان حکم سرپرستی این باشگاه را گرفتم که انصافاً تلاش زیادی هم برای شکل‌گیری تیم انجام دادم.

وی افزود: مشکل اینجا است که وزارت نفت هنوز هم هیئت مدیره فعلی باشگاه را که از سوی شرکت نفت مسجدسلیمان منصوب شده، به رسمیت نمی‌شناسد. بنابراین، انتصابات و تصمیمات این هیئت مدیره هم برای آن‌ها قابل قبول نیست و قراردادن آقای مولایی به‌عنوان سرپرست باشگاه هم امری غیر رسمی بوده است.

بابادی: رسماً هنوز سرپرستم!

سرپرست باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: طبق حکمی که در ابتدای کار دریافت کرده‌ام، هنوز هم من سرپرست باشگاه هستم. بحث استعفای من را هم که مطرح می‌کنند معتبر نیست، زیرا من پس از رفتن ویسی و هنگامی که مشکلات خیلی زیاد شده بود، در مصاحبه‌ای اعلام کردم که اگر وضعیت به همین منوال باشد استعفا می‌دهم که هیئت مدیره باشگاه گفتند بابادی استعفا داده در حالی‌که من هیچ‌گونه استعفای کتبی نداده بودم.

وی ادامه داد: وزارت نفت باید هر چه زودتر تکلیف تیم را روشن کند چون همه می‌دانند دلخوشی مردم مسجدسلیمان همین تیم فوتبال است و این نابسامانی همه را از جمله مردم و اعضای تیم، آزار می‌دهد.

مشکلات نفت، قابل حل یا لاینحل؟

داستان نفت مسجدسلیمان تبدیل به کلاف سردرگم و پیچیده‌ای شده که شاید فقط به‌دست مسئولین ورزش وزارت نفت باز شود. یقیناً برای مردم مسجدسلیمان و خوزستان بسیار دشوار است که بال بال زدن تیم‌شان را ببینند و باز هم با کابوس سقوط شب را صبح کنند.

ملزومات موفقیت و نتیجه گرفتن یک تیم فوتبال عوامل زیادی نیستند، یک تیم حرفه‌ای اگر بازیکن خوب، زمین خوب، کادرفنی خوب، بودجه مناسب و هوادار داشته باشد، به شرط وجود یک مدیریت منسجم می‌تواند نتیجه خوبی بگیرد.

زردپوشان دیار زاگرس با امکانات نسبتاً مناسب، کادرفنی با دانش، هوادار متعصب و پرشمار و بازیکنان خوب، قطعاً نیازمند یک مدیریت منسجم است تا با یک تقویت جزئی در نیم‌فصل، مسیر صعودی خود را پیش بگیرد. امری که قطعاً درخواست اصلی هواداران نفت است و آن‌ها بیش از هر کس دیگری منتظرند وضعیت مدیریت و بودجه تیم‌شان هر چه زودتر مشخص شود.

————

گزارش از محمدامین ناصرین

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.