قطع ارتباط تلفنی یک‌ساله‌ روستای آب‌بید ایذه‌

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: منطقه عشایری آب‌بید بخش سوسن ایذه در نقطه ای صعب العبور قرار گرفته که بیش از یک سال، شبکه تلفن همراه آن قطع است.

امروزه تلفن همراه و اینترنت یکی از ابزارهای مهم زندگی شده،  بطوری که براساس آخرین اطلاعات آماری، از تعداد ۲۴ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۷۵۸ خانوار شهری و روستایی، ۲۳ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۱۰۹ خانوار به تلفن دسترسی دارند.

منطقه عشایری آب‌بید بخش سوسن در ۱۰۰کیلومتری از مرکز شهرستان ایذه در منطقه ای صعب‌العبور قرار گرفته و ارتباط شبکه تلفن همراه و اینترنت آن قطع آب یکسال پیش تا کنون قطع است.

آب‌بید بیش از ۴۰۰نفر جمعیت و ۴۵ خانوار را در خود جای داده است و قطعی تلفن همراه و اینترنت، مشکلات عدیده ای برای مردم این روستا بهمراه داشته است.

پنج روز از هفته، هیچ ارتباطی با بیرون نداریم

معلم مدرسه عشایری روستای آب‌بید در‌گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نبود ارتباط شبکه تلفن همراه در این منطقه موجب استرس و اضطراب در میان معلمان عشایری در حال تدریس شده است.

چهارتنگی افزود: در پنج روز هفته هیچ تماسی با خانواده نداریم، تداوم عدم ارتباط شبکه تلفن همراه در منطقه موجب از بین رفتن انگیزه معلمان می‌شود.

آقای وزیر، اینترنت پیشکش! شبکه تلفن همراه را وصل کنید

یکی دیگر از معلمان عشایری اظهار داشت: وقتی برای تدریس به این منطقه می‌آیم، به دلیل عدم ارتباط با خانواده، تمرکز کافی ندارم که این امر، افت کیفیت تدریس را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: وزیر ارتباطات در مصاحبه ای عنوان کرده بود که بزودی تمام بخش سوسن به شبکه اینترنت وصل می‌شود، اما نه تنها از اینترنت در این منطقه خبری نیست، بلکه شبکه تلفن همراه هم بیش از یک سال وجود ندارد.

تلفن همراه هم دردی جدید بر مشکلات عدیده ما شد

یکی از اهالی آبید با گلایه از قطعی شبکه تلفن همراه در منطقه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هرکجا پیگیری کردیم نتیجه ای نگرفته و به این بی ارتباطی عادت کرده ایم.

وی افزود: مشکلات جاده دسترسی، خدمات درمانی و امکانات غیراستاندارد مدارس عشایری کم بود حالا باید با مشکل ارتباط تلفنی هم دست و پنجه نرم کنیم.

دهناشی عنوان کرد: پس از پیگیری‌های زیاد از جانب اهالی روستا، اداره مخابرات مشکل را از ترانس تأمین برق دکل مخابرات دانست؛ اداره برق هم مشکل را به گردن خود مخابرات می‌اندازد، در این میان تنها مردم محروم آب‌بید با مشکل مواجه هستند.

وی با گلایه از مسئولان گفت: آیا خود مسئولان می‌توانند یک‌روز بدون تلفن همراه سر کنند؟ ما یک سال است بدون شبکه تلفن همراه زندگی می گذرانیم.

اداره مخابرات باید ترانس برق دکل را تهیه کند

رئیس اداره توزیع برق ایذه در‌گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این موضوع از سوی مخابرات و مردم چندین بار پیگیری شده، مشکل اصلی در تامین ترانس دکل BTS منطقه است.

ایوب سرشار افزود: دکل مخابرات خصوصی است و تأمین ترانس آن بر عهده اداره مخابرات است و اگر ترانس از سوی این اداره تأمین شود، در کمترین زمان کار نصب آن را انجام خواهیم داد.

اداره برق ترانس ما را برد و ترانس معیوب را جایگزین کرد

رئیس اداره مخابرات شهرستان ایذه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متأسفانه ترانس برق دکل BTS روستای گوراب که پوشش دهنده شبکه تلفن همراه آب‌بید است، از کار افتاده و پیگیری های ما برای تعویض آن تاکنون بی نتیجه مانده است.

مظفر عالی‌پور افزود: اداره برق ایذه در دوران ریاست سابق خود، ترانس دکل مخابرات را با ترانس معیوب دیگری تعویض کرد و با از کار افتادن این ترانس، مشکلات این منطقه شروع شد.

وی با بیان اینکه خارج از فضای حاشیه ای بزودی با همکاری اداره برق مشکل منطقه را حل خواهیم کرد، عنوان کرد: هدف ما خدمت به مردم است و در صورت رفع مشکل ترانس برق، همان روز شبکه همراه اول را در منطقه فعال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم روستای آ‌ب‌بید در بخش سوسن و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرکز شهرستان ایذه در دل رشته کوه های زاگرس واقع شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.