مبادلات تجاری در مرز شلمچه ایام اربعین برقرار است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب به نقل از ایرنا ولی‌الله حیاتی عصر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی خرمشهر اظهار داشت: مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی در صورتی که کشور عراق درخواست بسته شدن را نداشته باشد برای صادرات کالا باز خواهد بود.

وی گفت: زیرساخت لازم برای صادرات کالا از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه مهیا شده و مسیر جداگانه‌ای نیز برای تردد کامیون‌ها تدارک دیده ‌شده و هیچ مشکلی در خصوص صادرات کالا در این مرز وجود ندارد.

حیاتی همچنین در ادامه در خصوص خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت:هیچ اداره و ارگانی اجازه برپا کردن موکب در شلمچه را ندارد و همه امکانات باید به سمت موکب‌های مردمی سوق داده شود.

وی تسریع در استقرار درمانگاه در مرز شلمچه با توجه به شروع تدریجی حرکت زائران اربعین حسینی را خواستار شد و افزود:درمانگاه دانشکده علوم پزشکی آبادان باید تا پایان هفته جاری در محل مورد نظر مستقر شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۱۳ دستگاه ترانس برق برای پایداری برق موکب‌ها و ارگان‌های مستقر در مرز شلمچه نصب و به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه روشنایی پارکینگ و مسیر منتهی به گذرگاه مرزی شلمچه نیز تقویت و برقرارشده است.

وی بر تسریع در اتصال فیبرنوری سراسری به ارگان‌های مستقر در شلمچه از جمله رسانه های خبری تاکید کرد و بیان داشت:تمهیدات لازم برای پوشش رسانه ای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در مرز شلمچه پیش بینی شده است.

امام ‌جمعه خرمشهر نیز در ادامه این جلسه گفت:دشمن امنیت و اعتقادات دینی ما را هدف قرار داده است.
حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی فرد افزود:به‌ منظور مقابله با توطئه‌های دشمن همچنین بیان احکام تعدادی مبلغ از حوزه علیه در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در شلمچه مستقر خواهند شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.