بر سر مردم خوزستان منت نگذارید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: واقعیت این است که اگر پیر جوان و زن و مرد این شهرهای خوزستان برای بیان درد خود اعتراض نمی‌کردند، باز هم دست روی دست می‌گذاشتید.

چند روزی می‌شود که دولت اعلام کرده است در حال اتمام خط لوله و تجهیزات پروژه غدیر برای رساندن آب شیرین به خرمشهر و آبادان است.

بخش‌های خبری صداوسیما هم از تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران و کارگران این پروژه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

هر پروژه‌ای که عمران و آبادانی را به بخشی از کشور ببرد قابل تقدیر است ولی یک سوال بزرگ را مجموعه دولت از فرمانداری‌ها و استانداری خوزستان تا هیئت دولت به ویژه وزارت نیرو باید پاسخ دهند. آیا باید کارت به استخوان و جان به لب مردم این شهرها می‌رسید تا شما فکری به حالشان کنید؟

مسئولان هیچ عجله‌ای نداشتند

واقعیت این است که اگر پیر جوان و زن و مرد این شهرها برای بیان درد خود اعتراض نمی‌کردند، باز هم دست روی دست می‌گذاشتید و مانند همه این سال‌ها که همه از مشکلات آب خوزستان و به‌ویژه این دو شهر می‌نالیدند، فقط وعده می‌دادید.

در حالی که این خط لوله از سال گذشته آغاز شده ولی هنوز به خرمشهر و آبادان نرسیده است و وزارت نیرو قول نیمه تیرماه را داده است. جالب اینجاست بابالاگرفتن اعتراضات بود که در هفته گذسته تعیین شد ۴۳ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شود تا روند پروژه سرعت بگیرد.

می‌بینیم که اگر خود مردم به میدان نمی‌آمدند، مسئولان هیچ عجله‌ای نداشتند و می‌خواستند سرِ کِیف و نرم‌نرمک این پروژه را پیش ببرند.

گرفتن عکس یادگاری

هنوز که آبی به این شهرها نرسیده است ولی اگر روزی این پروژه به پایان برسد، خواهیم دید که مدیران استانی و کشوری برای شریک شدن در افتتاح آن به آبادان و خرمشهر هجوم ببرند تا در میان فیلم و عکس‌های یادگاری جایی داشته باشند.

نباید بر مردم دو شهری که در زمان جنگ با خاک یکسان شدند و پس از ۳۰ سال که از پایان جنگ می‌گذرد، هنوز کمر راست نکرده‌اند، منت گذاشت. این کار شبانه‌روزی باید ماه‌ها قبل شروع می‌شد نه اکنون که از لوله‌های خانه‌ها گل بیرون می‌زند.

پایگاه خبری گُلوَنی، محمد پورخداداد

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.